موفقیت دولت و نظام در گرو نقشآفرینی مؤثر روابط عمومیها است
اقتصاد ایران: اراک- استاندار مرکزی گفت: فعالیت دستگاه اجرایی بهتنهایی نمیتواند رضایت نسبی مردم را به همراه داشته باشد و موفقیت دولت و نظام در گرو نقشآفرینی مؤثر روابط عمومیها است.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیهوکیلی پیش از ظهر سهشنبه در جشنواره تولیدات روابط عمومیهای استان مرکزی با تأکید بر اهمیت جایگاه این نهاد، اظهار کرد: همواره در اذهان مردم نقاط ابهام و انتقاداتی وجود دارد و با وجود تلاشهای فراوان، نمیتوان مانع از طرح این انتقادات شد که یکی از نقشهای مهم روابط عمومی، تبیین اقدامات و به تصویر کشیدن زحمات خادمان مردم از طریق رسانهها است.
استاندار مرکزی گفت: علیرغم وجود کاستیها، ملت ایران ثابت کردهاند که با هر توطئه و وجود هجمههای رسانهای بیگانگان، دهها شبکه ماهوارهای و جریانهایی که سعی در سیاهنمایی عملکرد نظام دارند، استوارتر از گذشته پای دفاع از انقلاب و نظام ایستاده و توطئه و محاسبات غلط دشمن را به هم زدهاند.
زندیهوکیلی افزود: اکنون خدمتگزاران نظام، تمام ظرفیتها را در راستای رفع نیازها و ارائه خدمت صادقانه به مردم بکار گرفته اند و این رسالت خطیر بر عهده روابط عمومیها است که عملکردها را درست و شفاف بازتاب دهند.
استاندار مرکزی گفت: روابط عمومیها باید ضعفها و کمبودها را نیز به مدیریت دستگاه منتقل کنند و در راستای افزایش رضایتمندی مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند چرا که روابط عمومیها بهعنوان پل ارتباطی میان مردم و مدیریت، نقش کلیدی در انعکاس بازخوردها دارند.
وی تصریح کرد: گاهی از نتایج اقداماتمان بیاطلاع هستیم و این روابط عمومی است که میتواند بازخوردها را منعکس کند.
استاندار مرکزی بیان کرد: روابط عمومی بخش مدیریتی دستگاه و نه بخش حاشیهای است و هر زمان در ارگانهای اجرایی روابط عمومی با مدیران ارتباط مستقیم و مؤثری دارد، آن دستگاه موفقتر عمل کرده است.
زندیهوکیلی تأکید کرد: عملکرد مدیر، نشاندهنده کارنامه آن دستگاه است و روابط عمومیها باید بهصورت مداوم بازخوردهای بیرونی و اصلاحی را به مدیران منتقل کنند چرا که موفقیت دولت و نظام در گرو عملکرد قوی روابط عمومیهاست.
وی گفت: تمام بخشهای دستگاههای اجرایی باید عضو فعال روابط عمومی باشند، چراکه ارتقا کیفیت خدمات و رضایت مردم بدون تعامل درونسازمانی و همافزایی میسر نخواهد شد.
معرفی ۷۲ اثر برگزیده به جشنواره روابط عمومیهای استان مرکزی
دبیر جشنواره روابط عمومیهای استان مرکزی نیز با اشاره به اهمیت فزاینده قالبهای تصویری و دیجیتال در عرصه اطلاعرسانی، بیان کرد: رشد تولیدات چندرسانهای و بهرهگیری از بسترهای نوین ارتباطی از جمله شبکههای اجتماعی، نشاندهنده تغییر رویکرد روابط عمومیها به سمت محتوای خلاقانه و تأثیرگذار است.
محمدعلی محمدی افزود: ارسال آثار این جشنواره از اسفندماه آغاز و در فروردینماه وارد مرحله داوری شد که طی آن آثار سازمانها و ادارات مختلف استان مرکزی در ۶ محور تخصصی بررسی و در نهایت ۷۳ اثر به عنوان برگزیده معرفی شدند.
وی با تأکید بر نقش سازنده رسانههای نوین در شکلدهی به افکار عمومی افزود: جشنواره امسال فرصتی برای نمایش ظرفیتهای نوآورانه روابط عمومیها و تبادل تجربه میان فعالان این حوزه فراهم کرد.
محمدی تاکید کرد: بر اساس ارزیابیها، استقبال گسترده از ابزارهای دیجیتال در این دوره، مسیر آینده فعالیتهای ارتباطی در استان را به سمت استفاده هرچه بیشتر از روایت تصویری و فناوریهای نوین هدایت میکند.