از تحولات عمیق در سبک زندگی مردم تا تأثیر رسانه‌ها بر ادراک عمومی‌

اقتصاد ایران: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تحولات عمیق در سبک زندگی مردم، گفت: تأثیر رسانه‌ها و پلتفرم‌ها بر ادراک عمومی‌ بسیار است.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور صبح امروز در خانه بلدیه تهران برگزار شد.

حامد جعفرزاده، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در این نشست با حضور مدیران ارتباطات شهرداری‌های کشور ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران، از حضور گرم آنان که در خط مقدم ارتباط با مردم، اعتمادسازی، تبیین خدمات و پاسخگویی به افکار عمومی ایستاده‌اند، ابراز خرسندی کرد.

روابط عمومی، نقشی کلیدی در حکمرانی شهری و تحقق مردم‌سالاری دارد

وی افزود: حضور شما عزیزان در این جمع صمیمی باعث مسرت، شعف و چشم‌نوازی است و این جمع را به خانواده‌ای گرم و همراه تبدیل کرده است. امروز روابط عمومی در شهرداری‌ها نه صرفاً یک ساختار اداری، بلکه نقشی کلیدی در حکمرانی شهری و تحقق مردم‌سالاری دارد.

جعفرزاده تأکید کرد: روابط عمومی هوشمند، شفاف و مشارکت‌محور می‌تواند پیوندی عمیق میان شهروندان و نهادهای مدیریت شهری ایجاد کرده و به تقویت سرمایه اجتماعی و معنوی شهر بینجامد.

وی با اشاره به تحولات ارتباطی در عصر حاضر بیان کرد: در جهانی که گردش اطلاعات با سرعتی بی‌سابقه انجام می‌شود و رفتار عمومی در کسری از ثانیه شکل می‌گیرد، روابط عمومی باید نه‌تنها همراه با این تغییرات، بلکه پیش‌نگر و راهبردی عمل کند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: ما در این سازمان بر این باوریم که آینده مدیریت شهری بدون وجود روابط عمومی توانمند، پاسخگو و تحول‌خواه قابل تصور نیست. در مسیر توسعه پایدار شهری، شفاف‌سازی عملکرد، انعکاس نیازهای مردمی و ارتقا فرهنگ عمومی همگی بر دوش روابط عمومی‌ها قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی روابط عمومی در بحران‌ها، حوادث طبیعی و مواجهه با مطالبات مردمی، گفت: در چنین شرایطی نقش مدیران روابط عمومی تنها اطلاع‌رسانی نیست بلکه مدیریت صحیح افکار عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی از وظایف اصلی آنان است.

جعفرزاده تأکید کرد: تحقق این مهم جز با تلفیق و ترکیب هنرمندانه دانش، تجربه و به‌کارگیری خرد جمعی مبتنی بر همدلی ممکن نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مصمم هستیم زیرساخت‌های آموزش، توانمندسازی و شبکه‌سازی میان روابط عمومی‌های سراسر کشور را تقویت کنیم.

وی همچنین بر اهمیت استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی، هوش مصنوعی، کلان‌داده‌ها و فناوری‌های دیجیتال در ارتقای کارایی روابط عمومی‌ها تأکید کرد و افزود: این فناوری‌ها می‌توانند نقش بسزایی در به‌روزرسانی و اثربخشی عملکرد روابط عمومی‌ها داشته باشند.

جعفرزاده در پایان ضمن تبریک هفته ارتباطات گفت: دوستان و همکاران عزیز و ارجمند، هفته ارتباطات فرصتی مغتنم برای بازبینی عملکرد و برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای بهبود مسیر پیش‌روست.

تحولات عمیق در سبک زندگی مردم و تأثیر رسانه‌ها و پلتفرم‌ها بر ادراک عمومی‌

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، با اشاره به تحولات عمیق در سبک زندگی مردم و تأثیر رسانه‌ها و پلتفرم‌ها بر ادراک عمومی، گفت: ما همیشه از خواب بلند می‌شویم و یک مسیر مشخص داریم که باید طی کنیم و به یک مقصد مشخص می‌رویم. اما در این عصر جدید، یک موضع جدی تغییر کرده است. الان دیگر در شهرها زندگی نمی‌کنیم، ما داریم در پلتفرم‌ها زندگی می‌کنیم و هر روز از خواب بلند می‌شویم و به سرعت وارد یک پلتفرم می‌شویم و وارد یک کمپین می‌شویم.

وی افزود: این کمپین‌ها هستند که برای ما تصمیم می‌گیرند چگونه پدیده‌های روز را قضاوت کنیم و درباره چه چیزی غصه بخوریم. با این نگاه و این تعریف، حوزه روابط عمومی یک تغییر ماهوی کرده است. اگر ما روزی به عنوان خانواده روابط عمومی یک کار تصویری آماده می‌کردیم، الان به صورت دائمی درگیر کمپین‌های مختلف هستیم و این کار ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و یک شناخت جدید می‌طلبد.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به نقش و مسئولیت سنگین فعالان روابط عمومی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های دائمی رسانه‌های بیگانه هر روز برای مردم ما طراحی شده تا ذره‌ذره امید آن‌ها نسبت به شهر و اداره کشورمان کمتر شود و برای ما طراحی شده که به دست خودمان به سمت فروپاشی اجتماعی برویم. من یک تعبیری دارم؛ با این رویکرد ما یک شغل مقدس داریم، چون هر روز داریم برای امید جامعه می‌جنگیم. نگهبانی از امید جامعه بسیار کلیدی است.

محمد خانی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری تهران گفت: ما در شهرداری تهران تلاش‌هایی کردیم و با همکاری شهرداران کلان‌شهرها تلاش می‌کنیم این موضوع را هرچه بیشتر محقق کنیم. در همین مسیر یک هدف‌گذاری اصلی داریم؛ ما در شهرداری تهران خود را مکلف به کمک به دولت می‌دانیم. دائماً توصیه آقای زاکانی این است که همراهی ما با دولت ادامه داشته باشد.

وی در ادامه به کمپین «تهران دوست‌داشتنی» اشاره کرد و اظهار داشت: ما از سال گذشته کمپینی به اسم تهران دوست‌داشتنی آغاز کردیم و خدا را شکر توانستیم طراحی ۳۶۰ درجه از تمام ابعاد و تبعات شبکه‌های اجتماعی را انجام دهیم. در پیمایشی که در اسفند ماه سال گذشته انجام دادیم، مشخص شد که حدود ۶۷ درصد مردم با این پویش آشنا هستند.

سخنگوی شهرداری تهران در پایان گفت: اولویت ما در این کمپین، برندینگ پایتخت بوده است. برای اولین بار یکی از شهرداری‌ها اقدام به ساخت یک سریال تلویزیونی کرده که در حال حاضر از شبکه سه سیما در حال پخش است. موضوع این سریال شهرداری است و به‌صورت طبیعی بخش قابل توجهی از آن مربوط به شهرداری تهران می‌شود و عملکرد شهرداری‌ها در این سریال به نمایش گذاشته شده است.

این خبر در حال تکمیل است…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ