۴ سیاست اصلی شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز
اقتصاد ایران: شهردار تهران ۴ سیاست اصلی شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در بیستمین دوره نمایشگاه گل و گیاه که در تهران برگزار میشود، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع)، اظهار داشت: این نمایشگاه بهعنوان یک هدیه از سوی تولیدکنندگان گل و گیاه به مردم تهران و دیگر بازدیدکنندگان است که فضای مفرح و زیبایی را فراهم آورده است.
وی با اشاره به تلاشهای این تولیدکنندگان در ایجاد فضایی سبز و پر از گل، ابراز امیدواری کرد که مردم تهران و سایر نقاط کشور، حتی از کشورهای دیگر، از این نمایشگاه بهرهبرداری کنند.
به گفته وی: تنوع گلها نسبت به سال گذشته افزایش یافته و شرایط بهمراتب بهتر است.
زاکانی ادامه داد: مجموعه بوستانهای تهران تحت مدیریت شهرداری، زمینهساز برگزاری این نمایشگاه و فراهمسازی فضایی مناسب برای تولیدکنندگان و عرضه محصولات آنان به مردم بوده است.
شهردار تهران همچنین به چهار سیاست اصلی شهرداری در زمینه توسعه فضای سبز اشاره کرد و گفت: این سیاستها شامل توسعه فضای سبز در داخل و خارج از تهران، حرکت به سمت مثمرسازی کاشت گل و گیاه، افزایش سرانه مصرف گل و گیاه در تهران، و کمک به صادرات محصولات گل و گیاه است.
وی افزود: هدف اصلی این است که سرانه مصرف گل و گیاه در تهران افزایش یابد، قیمتها کاهش یابد و تولیدکنندگان و فروشندگان بتوانند در این مسیر همکاری کنند تا به مردم امکان دسترسی آسانتر به گل و گیاه داده شود.
در ادامه، زاکانی بیان کرد: برای تحقق این اهداف، لازم است که تولیدکنندگان بهطور مستقیم در شهر تهران حضور داشته باشند تا علاوه بر عرضه محصولات خود، زمینهسازی برای افزایش کیفیت فضاهای سبز نیز فراهم شود.
وی توضیح داد: وقتی تولیدکنندگان در محیطهایی که به آنها اختصاص داده میشود، حضور پیدا میکنند، امکان ایجاد فضایی مفرح و مناسب برای عموم مردم فراهم میآید. همچنین، این امکان وجود دارد که تولیدکنندگان بتوانند کارکردهای تخصصی خود را گسترش دهند و در نتیجه، کیفیت فضاهای سبز پایتخت نیز بهبود یابد.
زاکانی در ادامه سخنان خود به اهمیت عدد ۲۰ اشاره کرد و آن را بهعنوان نمادی خاص برای بیستمین دوره نمایشگاه گل و گیاه دانست.
وی ابراز امیدواری کرد که این دوره از نمایشگاه موجب جهشی در کارکردهای توسعه فضای سبز و بهرهبرداری بهتر از گل و گیاه در پایتخت شود و در نهایت به افزایش کیفیت زندگی شهروندان تهران کمک کند.
وی همچنین تأکید کرد: با اقدامات صورت گرفته در این نمایشگاه، شهرداری تهران قصد دارد زمینههایی را فراهم کند که مردم بتوانند با کمترین زمان و در نزدیکترین مکان به گل و گیاه دسترسی پیدا کنند. زاکانی از این مسیر بهعنوان گامی مهم در راستای فرهنگسازی و توسعه فضای سبز در تهران یاد کرد و گفت: هدف نهایی افزایش سرانه مصرف گل و گیاه و بهبود شرایط زندگی شهروندان از طریق استفاده بهینه از فضاهای سبز شهری است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه