جهش صنایع توانمند کشور به سمت تولیدات دانشبنیان
اقتصاد ایران: دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان ماشینسازی از دستاوردهای یک شرکت دانشبنیان، بازدید و بر حرکت صنایع توانمند کشور به سوی تولید دانشبنیان و منطبق با استانداردهای بینالمللی تأکید کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان ماشینسازی از دستاوردهای زاگرس کمپرسور ایرانیان، بازدید و بر حرکت صنایع توانمند کشور به سوی تولید دانشبنیان و منطبق با استانداردهای بینالمللی تأکید کرد.
محمدمهدی هادوی؛ دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانشبنیان ماشینسازی و تجهیزات پیشرفته صنعتی معاونت علمی، از شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان بازدید کرد.
در این بازدید، آخرین دستاوردهای این شرکت در زمینه طراحی و ساخت کمپرسورهای صنعتی و گازهای فرآیندی مورد بررسی قرار گرفت. زاگرس کمپرسور ایرانیان که فعالیت خود را از سال 1390 آغاز کرده، اکنون با اتکا به تیمی متخصص، توانسته است کمپرسورهای اسکرو ضد انفجار و انواع ویژه گازهای خورنده، سمی و خنثی را بومیسازی کند.
این شرکت که دارای بیش از 50 نفر نیروی انسانی است، در دو بخش مجزا در تهران و شهرک صنعتی شمس آباد فعالیت دارد و موفق شده است علاوه بر تأمین نیازهای صنایع داخلی، زمینه را برای ورود این محصولات به بازارهای منطقه، منطبق بر استانداردهای بینالمللی فراهم کند.
مدیریت این واحد صنعتی بر عهده یکی از بانوان کارآفرین کشور است و از این رو، در جریان این بازدید، همچنین بر نقش بانوان کشور در برنامهریزی، هدایت و راهبری صنایع تأکید شد.
شرکت زاگرس کمپرسور ایرانیان هماکنون دارای گواهی نوآوری بوده و فرایندهای لازم برای دریافت تأییدیه دانشبنیانی را در دستور کار قرار داده است.
هادوی، در جریان این بازدید با تأکید بر اهمیت توانمندیهای داخلی در حوزه تجهیزات صنعتی گفت: تولید تجهیزات پیشرفته در داخل کشور، بهویژه توسط شرکتهایی با مدیریت بانوان، نشانهای روشن از ظرفیت بالای نیروی انسانی و نقشآفرینی زنان در توسعه صنعتی است.
وی، با اشاره به روند توسعه فناوری در این شرکت افزود: داشتن گواهی نوآوری و حرکت بهسوی دانشبنیانی از نشانههای بلوغ فناورانه زاگرس کمپرسور ایرانیان است و ستاد، آمادگی دارد تا در رفع موانع و تسهیل مسیر رشد این شرکت همکاری لازم را داشته باشد.
عدم آشنایی کافی با قوانین اعتبار مالیاتی، موانع در مسیر دریافت تسهیلات مالی و مشکلات فنی و اجرایی در استفاده از سامانه "خدمت" از مهمترین مسائلی و چالشهایی بود که در این بازدید مطرح شد.
انتهای پیام/
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه