خودروسازی ما وقتی قوی می شود که قطعه سازان را به فناوری روز و مدرن مجهز کند
اقتصاد ایران: عصر خودرو- این روزها بابک زنجانی که با تحویل پاکت پیشنهادی خرید گروه خودروسازی سایپا مورد توجه افکار عمومی است پس از بازدید از گروه ماموت طی پستی در شبکه اجتماعی ایکس مواضع رسمی خود درباره خرید گروه خودروسازی سایپا را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، بابک زنجانی در این پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت : برای توسعه شبکه جاده ای تریلی های داتوان , ازکارخانه یک تولید کننده (ماموت)بازدید کردم. از بدو ورود نظم عجیبی حاکم بود. کارخانهای که میتوانست قدرت ایران را به رخ بکشد، اما قوانین دست پا گیر (حمایتی) قدرت بازرگانی را از آنها سلب کرده بود.
صاحبان خودرو سازی از درب منزلشان خارج میشوند ، باید روزانه 100 میلیارد تومان دست کم حقوق به پرسنل بدهند، حال آن که کارخانه فعالیتی موثرداشته باشد یاخیر .
کار سیاسیون تسهیل گری است ، اشخاصی که خودشان زندگی شخصی خودشان را به سختی اداره میکنند ، نمیتواننند حمایتی برای میلیون ها هم وطن داشته باشند .
قطعه سازان خودرو ،بازو های قدرتمند یک
خودروساز هستند ، قطعه ساز باید تامین مالی باشد ، قطعه ساز نباید دغدغه مالی و کسری حقوق کارگر را داشته باشد .
قطعه ساز نباید از بانک تسهیلات بگیرد و برای یک خودرو سازی فشل زندگی خود و خانوادهاش را دچار آسیب کند .
خودرو سازی ما وقتی قوی میشود که قطعهسازان را تامین کند ، وقتی قوی میشود که قطعهسازان را به فناوری روز و مدرن توسعه و کمک بدهد . از نظر دات وان قطعه ساز باید بدهکار خودروساز باشد تا کیفیت درستی ارائه بدهد و پاسخگو شود.
خودرو باید ارزان تمام شود، با کیفیت بالا و با تسهیلاتی که همه ملت از آن بهرهمند شوند.
کار مسولین تسهیلات دادن بانکی و بدهکار کردن انها برای حمایت نیست بلکه برداشتن موانع اقتصادی است و جمع کردن دستگاه های حمایتی چرا که خودروساز باید رقابت کند و در رقابت بازار را تسخیر کند .
هیچ بنگاه اقتصادی نیازی به حمایت های کاذب ندارد .ریس_جمهور فقط باید نخ های کلیدی اقتصاد را بکشد و با پول پاشی بنگاه اقتصادی رشد نمیکند.
بابک زنجانی در انتهای این پست از هشتگ های سال سرمایه گذاری و سایپا استفاده کرد تا اشاره کند راجع به خرید سهام تودلی این گروه خودروسازی بسیار جدی است .