ضوابط ارائه خدمات پس از فروش به سایر واردکنندگان خودرو اعلام شد
اقتصاد ایران: عصر خودرو- سرپرست دفتر آماد و خدمات بازرگانی وزارت صمت در نامه ای ظوابط ارائه خدمات پس از فروش خودرو به سایر واردکنندگان را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حمید محله ای، سرپرست دفتر آماد و خدمات بازرگانی وزارت صمت، در نامه ای به انجمن خدمات پس از فروش ایران، انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو، انجمن واردکنندگان خودرو و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ضوابط ارائه خدمات پس از فروش به سایر واردکنندگان را ابلاغ کرد.
بر این اساس، ضوابط ارائه خدمات پس از فروش به سایر واردکنندگان به شرح زیر است:
با توجه به اهمیت کیفیت ارائه خدمات پس از فروش و گستره فعالیت ارائه خدمات در سطح کشور، شرکت های دارای شبکه و زیرساخت های لازم که قصد انعقاد قرارداد و ارائه خدمات پس از فروش به سایر شرکت های واردکننده را دارند می بایست دارای الزامات زیر باشند:
1- کسب حداقل 65 درصد امتیاز در اولین فرآیند ارزیابی و نظرسنجی از مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش توسط شرکت بازرسی کننده منتخب.
2- دارا بودن تعمیرگاه مرکزی در کلان شهرها با حداقل رتبه 2 و 2200 مترمربع تحت مالکیت به نام شرکت خدمات دهندهو حداقل 12 نمایندگی خدمات پس از فروش با رتبه 3 در مرکز استانها بر اساس دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات پس از فروش صنعت خودروابلاغی طی نامه شماره 4199049 مورخ 1403/09/24 دفتر صنایع خودرو و دستورالعمل اجرایی آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تصویب نامه شماره 7415/ت 51681 ه مورخ 1395/1/28 هیئت وزیران.
3- وجود سه جایگاه تجاری برای هر نشان تجاری.
تبصره: چنانچه عرضه خودرو در یک منطقه خاص جغرافیایی باشد (مثل ناوگان تاکسی رانی یا اتوبوس رانی)توسعه شبکه باید در آن منطقه مد نظر قرار گیرد.
4- دارا بودن انبار قطعات مورد نیاز.
5- موجودی قطعات یدکی خودروهای تحت پوشش گارانتی و ایجاد مکانیزم تامین و توزیع مناسب قطعات یدکی.
مقتضی است موضوع به کلیه اعضا ابلاغ و در ارزیابی های شرکت های خدمات پس از فروش خودرویی نیز ملاک عمل قرار گیرد.