۱۰۱ مدرسه در مازندران ناایمن است
اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران گفت: ۱۰۱ مدرسه ناایمن با هزار کلاس درس در استان وجود دارد که باید مستحکم شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یونسی رستمی بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی نهضت توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی مازندران، اظهار کرد: بهبود زیرساختها و افزایش سرانه فضاهای آموزشی بدون توجه داشتن به ارتقای کیفیت آموزش نمیتواند در جامعه اثرگذار باشد و به خروجی مطلوبی که مورد انتظارمان است برسد.
وی افزود: عدالت آموزشی یعنی باید در کنار سختافزار، به نرمافزار نیز توجه داشته باشیم تا همه دانشآموزان ما در استان از کیفیت آموزشی برابر و استاندارد بهرهمند شوند. بنابراین باید بهبود زیرساختها و پیشرفت در سختافزارهای آموزشی را همزمان با ارتقای کیفیت آموزش پیش ببریم که در این زمینه اداره کل آموزش و پرورش باید راهبردهای لازم را تدوین، ارائه و اجرایی کند.
نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق آمارها حدود سهچهارم پذیرفتهشدگان کنکور از دانشاموزان مدارس غیردولتی هستند که ناشی از تفاوت سطح کیفیت آموزش در مدارس دولتی و مدارس غیر دولتی است. باید تلاش کنیم که نگاه جامعه به مدارس دولتی بهبود یابد و شاهد بهتر شدن سطح تحصیلی دانشاموزان این مدارس در استان باشیم.
یونسی رستمی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش مازندران و همه فرمانداران به این موضوع به عنوان یک نکته بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی توجه داشته باشند. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز هر نکتهای که میتواند به ارتقای کیفیت آموزشی مدارس دولتی در استان کمک کند را ارائه دهد تا برای تحقق الزامات و پیشنیازهای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل ۱۷ مدرسه دو و سه کلاسه روستاهای کمبرخوردار مازندران تا هفته دولت در قالب طرح توسعه عدالت فضاها و تجهیزات آموزشی گفت: علاوه بر یک مدرسه کانکسی بیش از ۱۰ نفر که در استان وجود دارد و قرار است مدرسه جایگزین آن ساخته شود، باید برای همه مدرسههای کانکسی دارای بیش از پنج دانشآموز نیز فضای آموزشی مناسب و استاندارد ساخته شود.
استاندار مازندران وجود مدارس ناایمن و تخریبی در مازندران و کشور را دور از شأن و جایگاه مردم و نظام دانست و گفت: ۱۰۱ مدرسه ناایمن و یکهزار و ۲۰۰ مدرسه با استحکام پایین در مازندران وجود دارد که باید تمام توان موجود در استان را برای بهبود این زیرساختها به کار بگیریم.