تا پایان سال صورت می گیرد؛
تحویل ۳۰۰ اتوبوس برقی به شهرداری تهران
اقتصاد ایران: مدیرعامل سابق شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از تحویل ۳۰۰ اتوبوس برقی از محل قراردادهای داخلی و خارجی تا پایان سال خبر داد.
مهدی علیزاده به تمهیدات اتوبوسرانی برای بهبود کیفی خدمات رسانی در خط بهارستان- میدان جمهوری اشاره کرد و گفت: خط 407 میدان جمهوری اسلامی- میدان بهارستان از موقعیت استراتژیک و ویژهای بدلیل حجم بالای سفر و عبور از مرکز شهر و اماکن مهم سیاسی، تجاری و اقتصادی کلان شهر تهران برخوردار است؛ لذا مطالعه و بررسی نوسازی ناوگان خط میدان جمهوری اسلامی-میدان بهارستان در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به شهروندان همواره از برنامه های اصلی این شرکت است که در این رابطه موضوع بکارگیری ناوگان جدید برقی در خط مذکور در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بهره برداری از خط مذکور توسط یکی از شرکتهای خصوصی تحت نظارت اتوبوسرانی تهران انجام میشود، ادامه داد: مقرر شده است با توجه به فرسوده بودن و کمبود ناوگان فعلی؛ خط مذکور نوسازی شود که با این اقدام ظرفیت خط به 45 دستگاه افزایش می یابد.
علیزاده گفت: با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده مقرر بود؛ خط مورد اشاره با قرارداد طولانی مدت برابر طرح توجیهی اقتصادی به کنسرسیوم متشکل از چند شرکت خصوصی بعنوان سرمایه گذار و بهره بردار با نظارت شرکت واحد واگذار شود. که با توجه به مشکلات مربوط به عدم اجرای تعهدات قرارداد و تأخیر در تأمین ناوگان، برابر تصمیمات و سیاست های جاری مدیریت شهری مقرر شد؛ خط مزبور با استفاده از ظرفیت ناوگان ملکی (برقی و دیزل ) نوسازی و به شهروندان ارائه خدمت کنند.
مدیر عامل سابق اتوبوسرانی تهران در مورد میزان تحویل اتوبوسهای برقی از محل قراردادهای تولیدات داخلی، گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده، مقرر است تعداد 200 دستگاه اتوبوس برقی از محل واردات و تعداد 100 دستگاه اتوبوس از محل تولیدات داخلی به اتوبوسرانی تهران تحویل شود که قراردادهای فوق در حال اجرا بوده و پیش بینی میشود تا بر اساس زمان بندی توافق شده، تا پایان سال تعدادی از اتوبوسهای برقی تحویل و در خطوط متروی تهران نظر بهره برداری شوند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اتوبوسهای برقی چینی قرار است در این خط مشغول بکار شوند؟ گفت: بله؛ با توجه به ورود مرحلهای اتوبوسهای برقی چینی به کشور مقرر است ناوگان مذکور در کنار اتوبوسهای جدید دیزل در این خط تا تکمیل ناوگان، به حد مورد نیاز بکارگیری شود.
علیزاده در مورد ایجاد کمربند سبز حمل و نقل عمومی در تهران گفت: با توجه به راهبردهای کلان شهرداری تهران در راستای کاهش آلایندههای زیست محیطی، درحال حاضر بهرهبرداری از اتوبوسهای برقی نسل جدید و از سویی بهره گیری از اتوبوسها و مینی بوس های دارای استانداردهای آلایندگی و زیست محیطی EURO V و EEV در دستورکار قرار گرفته است؛ البته دقت داشته باشید که در سالیان اخیر شهرداری تهران نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را به منظور کاهش آلودگی هوا به اجرا گذاشته است.
وی اظهار کرد: شهرداری تهران ضمن عقد قرارداد با خودروسازان داخلی و تحویل قطعی تعداد1466 دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون (سامانه جانبازان و معلولین) و همچنین بر اساس زمان بندی مندرج در قراردادهای فوق و در صورت تحقق تعهدات فی ما بین، تعداد باقیمانده از این قراردادها نیز در فرآیند تحویل قرار داشته و به ناوگان اتوبوسرانی افزوده میشوند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه