چرا بانک ملی راهکار جدیدی برای ارسال پیامک ها برگزید؟
اقتصاد ایران: ارسال پیامکهای تراکنشی یکی از خدماتی است که سیستمهای بانکی کشور به مشتریان خود ارائه میدهند. در راستای تأمین هزینههای ارائهٔ این خدمت، هر یک از بانکهای کشور سیاستهای خاص خود را پیش گرفتهاند؛ برخی از بانکها هزینهٔ ارسال این پیامکها را بهطور کامل از مشتریان خود دریافت میکنند و برخی از بانکها پیامکهای خُرد را برای مشتریان ارسال نمیکنند. بانک ملی ایران، در راستای مشتریمداری، بخشی از پرداخت هزینههای ارسال پیامک را بر عهده گرفته است تا کمترین میزان هزینهٔ آبونمان پیامک (سالانه ۶ هزار تومان) را در شبکهٔ بانکی از مشتریان خود دریافت کند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در آستانهٔ افزایش هزینهٔ ارسال پیامکها به صورت سالانه، بانکها ناچار به افزایش هزینهٔ آبونمان پیامکهای تراکنشی خواهند بود. سادهترین راهکار برای مواجهه با این افزایش هزینه، دریافت آبونمان بیشتر از مشتریان بانکهاست؛ اما این اقدام بار مالی بیشتری را به مشتریان بانک تحمیل میکند. از سوی دیگر، راهکار برخی بانکها برای مدیریت این هزینهها عدم ارسال بخشی از پیامهای تراکنشی به مشتریان بوده است. در این میان، بانک ملی ایران در صدد ارائهٔ راهکاری خلاقانه برای مشتریان این بانک است که طبق آن، بار این افزایش قیمت به مشتریان بانک تحمیل نشود، در عین حال، همهٔ پیامهای تراکنشی نیز به دست مشتریان برسد.
در این راستا بانک ملی ایران ، از تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۰ ارسال بخشی از پیامکهای بسیار خرد (کمتر از ۳۰ هزار تومان) خود را بر بستر دیجیتال و در اپلیکیشنهای رسمی این بانک انجام خواهد داد. طبق این طرح، ارسال پیام تراکنشهای کمتر از ۳۰ هزار تومان، به جای پیامک، از طریق اپلیکیشنهای رسمی بانک ملی ایران، یعنی پیامرسان بانکی بله و نشانبانک و بام انجام خواهد شد.
با اجرایی شدن این طرح بانک ملی ایران نه تنها اطلاعرسانی تمامی تراکنشهای بانکی را انجام میدهد، بلکه هزینهٔ مضاعفی را نیز به مشتریان خود تحمیل نمیکند و کماکان با دریافت تنها ۶ هزار تومان به صورت سالانه، کمترین میزان دریافتی از مشتریان بابت آبونمان پیامک را در شبکهٔ بانکی کشور دارا خواهد بود.
علاوه بر مزایای فوق، مشتریان بانک ملی ایران میتوانند از مزایای ویژگی کاربردی «مدیریت مالی شخصی» در پیامرسان بانکی بله به صورت رایگان، نیز استفاده کنند. مدیریت مالی شخصی این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا با دستهبندی پیامهای تراکنشی خود، درآمدها و هزینههایشان را بهتر مدیریت کنند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه