مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری گیلان:
تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی باعث کاهش ریسک تجاری میشود
اقتصاد ایران: گیلان_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری گیلان گفت : تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی بین کشورها موجب توسعه روابط پایدار و کاهش ریسک های تجاری و اقتصادی می شود .
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، یونس رنجکش در وبینار بررسی روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی استان های آستراخان روسیه و گیلان گفت: با ید تلاش شود تا با شناخت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین ملت ها بویژه کشورهای همسایه و تقویت و نزدیکی مناسبات بین انها زمینه های گسترش این روابط را بر اساس منافع مشترک بویزه در زمینه تجارت و اقتصاد فراهم
وی اظهار کرد:با توجه به وجود تاریخ روابط تجاری و اشتراکات فرهنگی بین دواستان آستراخان روسیه و استان گیلان ، بازشناسی این اشتراکات موجب تقویت بنیانهای روابط اقتصادی و تجاری خواهد شد.
وی در این وبینار که با حضور جمعی از فعالانتجاری ، اقتصادی و فرهنگی استان گیلان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه در پژوهشکده گیلان شناسی برگزار شد ، خواستار بهره مندی از تجربیات و ظرفیت های موجود دو استان در گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با محوریت اشتراکات فرهنگی شد.
وی اظهار داشت: فرهنگ اهمیت محوری در توسعه روابط با توجه به نقش زیربنایی آن بین کشورهای همسایه دارد و در صورت شناخت اشتراکات فرهنگی و اجتماعی کشورها می توانیم در توسعه سایر روابط دیپلماتیک نیز بهتر عمل کنیم.
رنجکش در این وبینار که از سوی پژوهشکده گیلان شناسی با محوریت ساخت مستند خاکستر و دریا با موضوع بررسی روابط تاریخی گیلان و آستراخان روسیه انجام شد، افزود : ساخت این گونه برنامه های فرهنگی و حضور فعالان فرهنگی و هنری در عرصه دیپلماسی عمومی می توانند تسهیل کننده روابط دیپلماتیک با توجه به اشنایی با اشتراکات فرهنگی ، اجتماعی و قومی شود.
به گفته وی هر گونه ارتباط و برقراری روابط دیپلماتیک با اهداف مختلف می بایست بهره مند با پیوستهای فرهنگی باشد و در این میان نقش فعالان فرهنگی و هنری بسیار حایز اهمیت است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری گیلان یادآور شد :ظرفیت های فرهنگی بسیار خوبی با توجه به سرمایههای فرهنگی ملی در استان گیلان وجود دارد که همکاریها و همراهیها و ترسیم چشم انداز توسعه بر مبنای منافع ملی و بهره مندی از این ظرفیتها می تواند موجب تقویت نقش آفرینیهای آنها در نزدیکی ملت ها از طریق دیپلماسی فرهنگی شود.
وی گفت:برای گسترش فعالیت اای تجاری و کسب بازارهای خارجی برای مصرف کالاهای ایرانی می بایست با شناخت از آداب و فرهنگ ملت ها و نزدیک شدن به ذائقه انها زمینه های حضور پایدار در این بازارها را فراهم کرد و این مهم تنها از طریق گسترش و تقویت روابط فرهنگی و اشتراکات ملت ها بویژه همسایگان امکان پذیر است.
وی افزود : اگر کالاهای تولیدی تجار بتواند ذایقه همسایگان را تامین کند آنگاه پایداری داد و ستد ها بیشتر و بازارها نیز پایدار تر خواهد بود.
در این وبینار هر یک ا ز شرکت کنندگان سخنانی را در خصوص اهنیت روابط گیلان و استراخان روسیه و توجه به تسهیل در صادرات کالا و پر رنگتر کردن تجارت بین دو استان و چگونگی بهره مندی از ظرفیت های موجود بویزه استفاده از توانمندی های فرهنگی و هنرمندان تاکید کردند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه