تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : گفتگو
لینک : econews.ir/5x3750722
شناسه : 3750722
تاریخ :
رشیدی کوچی در گفتگو با اکونیوز: واردات خودرو از التهابات این بازار می کاهد اقتصاد ایران: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر واردات خودرو بر بازار خودرو گفت:قطعا واردات خودرو از التهابات این بازار می کاهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جلال رشیدی کوچی در حاشیه اولین و بزرگترین همایش بزرگان و فعالان بازار خودرو با محوریت بررسی چالش ها و فرصت های بازار خودرو در گفتگو با اکونیوز افزود:وقتی عرضه و تقاضا به هم نزدیک باشد باعث کاهش التهاب بازار خودرو می‌شود این در خصوص خودروهای داخلی نیست و به خودروهای خارجی حتی کارکرده هم می‌توان تعمیم داد در نتیجه آزاد شدن واردات خودرو از چند جنبه باعث بهبود بازار خودرو می‌شود. 

وی اظهار داشت:دولت چهاردهم و آقای پزشکیان یک‌سری قول هایی در خصوص واردات خودرو در دوران انتخابات دادند و از آنجایی که بنده با ایشان در مجلس همکار بودم و روحیات و نگاه‌ها و نظرات ایشان را می‌شناسم،در خصوص واردات خودرو در‌ مجلس کاملا همراهی کردند .ما باید مدنظرمان باشد که با ادامه این همراهی واردات خودرو سرعت یابد.

بیشتر بخوانید:

تقدیر از پیشکسوتان و فعالان حوزه بازار خودرو

*قطعه سازان متهم ردیف اول کاهش کیفیت خودروها

*واردات خودرو از التهابات این بازار می کاهد

*اولین همایش سراسری بزرگان و فعالان بازار خودرور


این نماینده سابق مجلس در خصوص تضمین اجرای قانون واردات خودرو افزود:واردات خودرو قانون شده است و دولت هم موظف به اجرای قانون است و این اتفاقات به نفع مردم است.در دوسال گذشته ما شاهد افزایش بی‌رویه قیمتها بوده‌ایم اما در حوزه خودرو با آزاد شدن واردات خودرو ما با کاهش قیمتها روبه رو هستیم و این خبر خوبی برای مردم است.

رشیدی کوچی تصریح کرد: برخلاف کسانی که می‌گویند ما زیرساخت برای واردات خودرو خارجی نداریم معتقدم ما برای واردات سالانه ۵۰ تا ۷۰ هزار خودرو زیرساخت‌های مان کاملا فراهم است.

وی در ادامه در خصوص اهداف اولین و بزرگترین همایش بزرگان و فعالان بازار خودرو با محوریت بررسی چالش ها و فرصت های بازار خودرو به اکونیوز گفت: هدف از برگزاری این همایش یک اتحاد جمعی و راهبرد مشخص در جهت پیش‌برد اهداف خودشان است که اتفاق خوبی است چون فروشندگان خودرو بخش مهمی از صنعت بازار خودرو هستند که در طی این سالها نارضایتی هایی داشته اند و امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود خروجی اش به نفع همه مردم باشد.