مدیرعامل خانه شهریاران جوان:

حمایت بدون سیاست از جوانان دغدغه جوانان شهر تهران است

اقتصاد ایران: مدیرعامل خانه شهریاران جوان با اشاره به شرایط تغییر مدیریت شهری گفت: آنچه که امروز دغدغه جوانان شهر محسوب می‌شود یک حمایت بدون سیاست از جوانان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ابویی امروز یکشنبه در نشست خبری در تشریح اقدامات خانه شهریاران جوان برای اوقات فراغت تابستان سال جاری برای جوانان گفت: امروز بی اعتمادی نسبت به فضای پیش رو و عدم شفافیتی که جوانان در آینده خود می‌بینند از دغدغه‌های اساسی جوانان شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: بی اعتمادی نسبت به فضای پیش رو چالش اساسی امروز برای مشارکت جوانان در شهر است. اگر این فضای بی اعتمادی نسبت به فضای آینده ادامه پیدا کند قطعا مشارکت جوانان بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد. امروز در فضای مشارکت اجتماعی به دلیل وجود همین بسترهای ذهنی برای جوانان مشارکت بسیار کم شده است به شکلی که ساختارهای اجتماعی خودجوش و پویای مبتنی بر ارزش‌های انقلابی را کمتر مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: برای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در شهر نیازمند تشکیل اتاق شیشه‌ای هستیم تا با شکسته شدن فضای ذهنی بی اعتمادی جوانان زمینه مشارکت آنها در حوزه های مختلف فراهم شود. قطعا در این مسیر ساختارهای تعریف شده باید از جنس مدنی باشد و در میان خود جوانان تعریف شود.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان از ایجاد باشگاه جوانان شهر در راستای ایجاد اعتماد در فضای ذهنی جوانان نسبت به آینده خبر داد و افزود: باشگاه شهریاران جوان و یا باشگاه جوانان شهر تلاش می‌کند همه مراودات را به صورت شفاف در شهر در معرض دید جوانان قرار دهد به نحوی که در قامت بستری مجازی و شفاف فضای ذهنی بی اعتمادی نسبت به‌ آینده شکسته شود.

وی افزود: امروز باشگاه جوانان شهر آماده و پذیرای جوانان شهر است تا بدون رانت‌های اجتماعی نقش خود را به عنوان داوطلبان شهر ایفا کنند. به تعبیر دیگر می‌توان این باشگاه را باشگاه داوطلبان شهر دانست که فضای لازم برای جوانانی که مایل به مشارکت در کارهای خیر، فرهنگی و هنری هستند را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید برای رفع ابهامات‌شان در همه لایه‌های اجرا، نظارت و تصمیم سازی شهر حضور داشته باشند افزود: امروز چنین ساختاری از نیازهای اساسی شهر محسوب می‌شود و باشگاه جوانان شهر آموزش و توانمندسازی جوانان را دنبال می‌کند تا آنها به مقام شهریاری برسند و دغدغه حل معضلات شهری در آنها ایجاد شود. قطعا در مرحله بعد اجازه کاندید شدن به عنوان نماینده جوانان از سطح محله و منطقه تا شهر و نهایتا واگذاری برخی پروژه‌های شهری به این افراد داده می‌شود.

ابویی تاکید کرد: نقش نظارتی به عنوان دیده‌بان‌های شهر به جوانان داده می‌شود و آنها نقش تصمیم سازی برای شورا و شهرها را تجربه می‌کنند. باید ساختار سنتی شهریاران به ساختاری تاثیرگذار و موثر تبدیل شود تا نهایتا بخشی از مشکل فضای بی اعتمادی در میان جوانان شهر حل شود.

وی ادامه داد: امروز نسل جوان ما ورود به عرصه‌های مدیریتی و تصمیم سازی را مهمترین مشکل خود می‌داند و احساس می‌کند همیشه رسیدن به این جایگاه‌ها نیازمند یک رانت است. لذا در پی تشکیل باشگاه جوانان شهر و در مرحله بعد تشکیل مجمع دستیاران جوان مقدمات تربیتی مدیران آینده شهر فراهم می‌شود.

مدیرعامل خانه شهریاران جوان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اوضاع اوقات فراغت جوانان را غیر مطلوب خواند و افزود: علت اینکه اوضاع اوقات فراغت در میان جوانان خوب نیست این است که مسئولین ما در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های مرتبط با جوانان فهم درستی از موضوعات جوانان امروز ندارند و حتی نیازسنجی درستی نیز در این حوزه انجام نشده است.

وی افزود: امروز تعریف اوقات فراغت با آنچه که در فهم عمومی وجود دارد متفاوت است. متاسفانه امروز نهادهای دولتی هیچ برنامه‌ای در این حوزه ندارند. باید به این نکته توجه کنیم که دولت‌ها به جوانان نیاز دارند در حالیکه امروز این موضوع برعکس شده و چشم جوانان دوخته شده که دولت و یا شهردار کاری برای آنها انجام دهد که این تفکر بی تردید غلط است. امروز جوانان برای خود نقشی در نظر نمی‌گیرند و فقط سهم خواهی می‌کنند و این ناشی از عدم آموزش‌های مناسب به آنهاست.

وی در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال در خانه شهریاران جوان گفت: امسال در برنامه‌های پیش بینی شده به دنبال تحقق سه موضوع افزایش نقش مسئولیت پذیری اجتماعی، کارآفرینی و تغییر نگرش جوانان که خودشان نقش خود را نسبت به آینده‌ای که می‌خواهند تعریف کنند دنبال می‌کنیم. در همین راستا برنامه‌هایی همچون نشست‌های تخصصی در حوزه‌های نظری و کاربردی، ویژه برنامه‌های دهه کرامت مطابق با سال‌های گذشته با شعار لبخند من لبخند شهر است اجرایی خواهد شد.

ابویی با اشاره به تغییر در مدیریت شهری شهر تهران تصریح کرد: آنچه که امروز دغدغه جوانان شهر است نیاز به یک حمایت بدون سیاست از جوانان است. خواسته و مطالبه آنها این است که نگاه واقعی مدیران شهری نسبت به موضوع جوانان به عنوان یک کلید در توسعه شهر مد نظر قرار گرفته شود و جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی در نگاه مدیران شهری قرار گیرند. بی تردید شهر تهران در آینده باید به سمت توسعه فناوری که محور آن جوانان است حرکت کند.

وی ادامه داد: باید تهران در آینده توسعه اجتماعی به معنای افزایش ساختارهای اجتماعی را که بهترین ساختار اجتماعی و پویاترین آن جوانان هستند مد نظر قرار دهد و همچنین افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزش‌های انقلابی را در دستور کار خود قرار دهد.

نیازمند آئین تحویل در کشورمان هستیم

مدیرعامل خانه شهریاران جوان تاکید کرد: با توجه به اینکه شاهد تغییر مدیریت شهری در تهران هستیم نیاز است که آئین تحویل میان مسئولین ما جا بیفتد تا موضوعات و اطلاعات در فضایی محترمانه انتقال پیدا کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ