افزایش سرعت و نظم BRT مشهد با راهاندازی گیتهای هوشمند
اقتصاد ایران: ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اعلام کرد: گیتهای هوشمند خطوط BRT با یکپارچهسازی و بهینهسازی ورود و خروج مسافران و پرداخت پیش از ورود و استفاده از روشهای نوین الکترونیکی، زمان توقف اتوبوسها را کاهش داده و نظم تردد مسافران را بهبود میبخشند.
محمدرضا سمیعی در گفتوگو با ایسنا در خصوص راهاندازی گیتهای هوشمند در خطوط BRT اتوبوسرانی مشهد، گفت: هدف اصلی این گیتها، یکپارچهسازی و بهینهسازی فرآیند کنترل ورود و خروج مسافران است. این گیتها با پرداخت کرایه پیش از ورود به سکو، زمان توقف اتوبوسها را کاهش داده و سرعت متوسط حرکت ناوگان را افزایش میدهند. همچنین امکان پرداخت الکترونیکی از جمله استفاده از بارکد دو بعدی (QR Code) برای پرداخت آنلاین، فراهم شده که با استانداردهای حملونقل هوشمند همسو است.
وی ادامه داد: نصب گیتها به صورت مرحلهای و آزمایشی در خطوط ۱ و ۲ انجام شده و برنامهریزی برای راهاندازی خط ۳ نیز در حال انجام است. این مراحل براساس اولویتبندی ترافیک و حجم مسافر اجرا میشوند.
سمیعی در رابطه با تاثیر گیتهای هوشمند در خطوط BRT بر نظم و تردد مسافران گفت: مسافرانی که کرایه خود را پیش از ورود پرداخت کردهاند، بدون اتلاف وقت وارد سکو میشوند و جریان ورود و خروج مسافران یکنواختتر شده و نظم بهتری برقرار میشود. امکان نظارت لحظهای بر میزان تردد و تراکنشها، به مدیران شهری این امکان را میدهد تا الگوهای سفر را بهتر درک کرده و منابع را به شکل مؤثرتری تخصیص دهند.
وی در خصوص تفاوت این سامانه با روشهای قبلی کنترل ورود وخروج مسافران، تصریح کرد: تفاوت این سامانه با روشهای قبلی در مکان و زمان پرداخت کرایه است. قبلاً پرداخت در داخل اتوبوس انجام میشد که باعث تأخیر و دشواری در نظارت میشد. گیتهای هوشمند با انتقال فرآیند پرداخت به مبدأ، این مشکلات را حل کرده و استقلال راننده را تضمین میکنند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از بازخورد مثبت شهروندان نسبت به گیتهای هوشمند BRT خبر داد و افزود: بازخوردهای اولیه حاکی از رضایت مردم است و این نظرات از طریق درگاههای ارتباطی مانند سامانه ۱۳۷ قابل مشاهدهاند. نمونه بارز این استقبال، درخواستهای متعدد شهروندان برای تسریع در راهاندازی گیتهای خط ۳ است که نشاندهنده آگاهی آنها از مزایای این طرح و تمایلشان به استفاده از این خدمات نوین است.
سمیعی با اشاره به برنامهریزی برای گسترش این سامانه خاطرنشان کرد: گسترش این زیرساختها بخشی اساسی از برنامه نوسازی حملونقل عمومی است. اجرای کامل سیستم در خط ۳ BRT قدم بعدی است و توسعه این زیرساختها بخشی اساسی از نوسازی حملونقل عمومی محسوب میشود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه