مدیریت جهادی شهید کاظمی در زلزله بم نماد ترجیح منافع مردم بر آسایش شخصی است
اقتصاد ایران: ایسنا/کرمان کارگردان فیلم «احمد» با اشاره به دلایل انتخاب برههای از زندگی سردار شهید احمد کاظمی، تاکید کرد که این فیلم در صدد روایت بُعد کمتر دیده شدهای از قهرمانان جنگ(مدیریت جهادی) است.
امیرعباس ربیعی سوم دی در مراسم اکران فیلم «احمد» در بم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله ۱۳۸۲ اظهار کرد: ما همیشه سرداران جنگ را در میادین رشادت دیدهایم، اما من در زندگی شهید کاظمی چیز منحصر به فردی دیدم که برایم جذاب شد. مردم ما نمیدانند که این سردارها و قهرمانانشان در عرصههای غیر از جنگ نیز چگونه مسئولیتهای خود را در خدمت مردم ایفا کردهاند و زلزله بم نماد این قضیه است.
وی با تشریح حضور به موقع شهید احمد کاظمی پس از فاجعه زلزله بم، افزود: وقتی مطالعه میکردم، دیدم که شهید کاظمی در ساعات اولیه پس از زلزله حضور پیدا کرده و با یک عملیات منحصر به فرد توانسته خط هوایی امداد و نجات این فاجعه را سریعاً برقرار و فرودگاه را راهاندازی کند تا حجم زیادی از مجروحان سریعاً انتقال داده و از تلفات بیشتر جلوگیری شود.
این کارگردان نسبت مسئول با مردم در این واقعه را جذاب توصیف کرد و گفت: این روایت]تبدیل به نمادی شد برای گفتن یک حرف کلان و بزرگ راجع به مدیریت جهادی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردهاند. مدیریتی که در خدمت منافع مردم و جلوگیری از ضرر بیشتر است.

ربیعی چالش امروز جامعه را نیازمند مدیری دانست که در دوگانههای بین راحتطلبی شخصی، گروهی یا جناحی خودش، راحتی مردم را انتخاب میکند و حاضر است خودش ریسک و هزینه کند ولی همه را به خط میکند برای اینکه مردم راحتتر باشند.
وظیفه مردم در جنگ روایتها
این کارگردان سینما در ادامه با تاکید بر اهمیت دیده شدن فیلم، از مردم خواست تا برای به ثمر رسیدن زحمات انجام شده، پای کار بیایند.
وی با اشاره به اینکه ساخت فیلم به تنهایی کافی نیست و باید به دست مخاطب برسد، اظهار کرد: این همه زحمتی که کشیده شده، باید دیده شود. خواهش من این است که خود مردم پای کار بیایند، فیلم را ببینند و به دیگران توصیه کنند. این گفتمان باید زنده بماند. عدهای هستند که میخواهند صدای این گفتمان بلند نشود. تنها راهش این است که به دست خود مردم رقم بخورد.
ربیعی نقش این فیلم را در راستای «جنگ روایتها» مهم ارزیابی کرد و افزود: ما الان وسط جنگ روایتها قرار داریم. رهبری بارها فرمودند که در این جنگ، روایتها خیلی مهم است که بتوانیم دشمن را شکست دهیم. ما در جنگ روایتها باید بتوانیم قدرت پیدا کنیم و این قدرت با حمایت مردمی به دست میآید. هرچه ما صدایمان بلندتر باشد، فیلم تاثیر بیشتری خواهد داشت.
به اعتقاد وی، اگر صدای مردم بلند شود، کسانی که به فکر مردم نیستند تکان خواهند خورد.
کارگردان فیلم «احمد» گفت: وقتی فیلم دیده شود، آگاهی ایجاد میشود، مردم مطالبه میکنند و مسئول احساس میکند که این فیلم حرف مردم را میزند و مورد استقبال است. آن موقع خودش را تغییر میدهد و در مسئولیتها طرف مردم را میگیرد.
وی در پایان از حمایت مردم بم در ایام تولید فیلم تقدیر و اظهار امیدواری کرد که فیلم بتواند در این یک ماه اکران، مخاطب بیشتری داشته باشد و به ثمر برسد.
ربیعی همچنین تاکید کرد که در روایت این فاجعه تلاش شده تا حد ممکن به واقعیت پایبندی وجود داشته باشد و واقعنمایی صورت گیرد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه