تأکید بر تداوم الگوسازی و لزوم توجه به برگزیدگان نشان ملی مشهدالرضا(ع)
اقتصاد ایران: ایسنا/خراسان رضوی عضو کارگروه فرهنگی هنری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، گفت: دغدغه اصلی این کارگروه بر این محور استوار است که چگونه میتوان بُعد الگوسازی «نشان ملی مشهدالرضا(ع)» را در متن جامعه به شکلی مؤثرتر نهادینه کرد.
سیدجواد رفایی با اشاره به برگزاری مستمر این آیین برای سومین سال پیاپی، کانون توجه آتی را بر تعمیق مفهوم الگوسازی در ساحت جامعه دانست و اظهار کرد: پس از اهدای نشان، نباید از ظرفیت افراد منتخب صرفنظر نمود بلکه لازم است از آنان در دورههای بعد، بهویژه هنگام معرفی چهرههای جدید، بهرهبرداری گردد.
وی خاطرنشان کرد: معیارهای گزینش این برگزیدگان، نماد بودن آنها در جهت ارائه الگو به جوانان و آیندگان مشهد همچنین به واسطه خدماتی است که در راه خدا و اعتلای معارف رضوی در این شهر متجلی ساختهاند.
رفایی افزود: جایگاه این نشان در میان عموم ایرانیان و جهانیان خاص بوده و این ویژگیها باید برای نسل بعد قابل ادراک و ملموس باشند تا مسیر تبعیت گشاده شود. پس از 3 دوره برگزاری متوالی این مراسم، دغدغه اصلی کارگروه فرهنگی هنری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)» بر این محور استوار است که چگونه میتوان بُعد الگوسازی، که غایت این نشان است، را در متن جامعه به شکلی مؤثرتر نهادینه ساخت.
وی در تشریح روند بررسیها، گفت: اهتمام ما بر شناسایی شخصیتهایی بوده که شایستگی احراز منزلت یک نماد و سرمشق برای نسل جوان و آیندگان شهر مشهد را دارا باشند؛ کسانی که به واسطه اعمالشان برای خدا و خدماتی که در جهت شهر مشهد و معارف رضوی ارزانی داشتهاند، شایسته این تقدیر خاص گردیدهاند؛ چرا که منزلت اعطایی «نشان ملی مشهدالرضا(ع)» در میان مردم ایران و جهان جایگاهی متمایز دارد و این خصوصیات باید برای نسلهای آتی قابل رؤیت و تقلید باشند.
عضو کارگروه فرهنگی هنری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، با اشاره به دو رکن اساسی در انتخاب منتخبین، تاکید کرد: توجه به امام رضا (ع) و جایگاه مشهد در اعمال و شئونات این افراد باید متجلی باشد؛ بدین اعتبار که شهر مشهد، ملک طلق ایشان است و عظمتش از آن منبع سرچشمه میگیرد؛ این دو مؤلفه باید توأمان مد نظر باشد.
به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، رفایی با تاکید بر نقش الگوسازی این نشان در سطح ملی، خاطرنشان کرد: حضور برگزیدگان این نشان باید در محافل گوناگون (حتی مدارس) به عنوان مدعو مستمر باشد تا فرآیند بیوگرافینگاری و شناسنامهسازی دقیقتری از آنان صورت پذیرد. رسانهها و فضای مجازی نیز میتوانند در برنامههای متنوع مرتبط با «نشان ملی مشهدالرضا(ع)»، بستر موثری برای معرفی این چهرهها فراهم آورند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه