بیش از ۸۰ درصد شکایات مردمی از بازار و خدمات در زنجان تعیین تکلیف شد
اقتصاد ایران: ایسنا/زنجان معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادارهکل صنعت و معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از ۸۰ درصد شکایات ثبتشده مردمی در حوزه بازار و خدمات در استان زنجان طی ماههای اخیر رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.
حسین منصوری امروز (یکشنبه ۳۰ آذر) در نشست خبری با تشریح روند رسیدگی به شکایات مردمی، اظهار کرد: شکایات شهروندان از سه طریق سامانه تلفنی ۱۲۴، درگاه اینترنتی و مراجعه حضوری دریافت میشود و تلاش شده زمان رسیدگی به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری ۵۱۴۴ مورد شکایت مردمی در استان ثبت شده است، افزود: از این تعداد، بیش از ۸۰ درصد شکایات رسیدگی و تعیین تکلیف شده و حدود ۱۵ درصد به دلیل نیاز به اخذ نظر کارشناسی از مراجع تخصصی در انتظار رسیدگی قرار دارد.
منصوری ادامه داد: بخشی از شکایات نیز خارج از حوزه اختیارات ادارهکل صنعت، معدن و تجارت استان بوده که به دستگاههای ذیربط از جمله سایر استانها یا نهادهای تخصصی ارجاع شده است.
معاون نظارت و بازرسی ادارهکل صمت استان زنجان با تأکید بر فعال بودن سامانه ۱۲۴، گفت: این سامانه همهروزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ پاسخگوی تماسهای مردمی بوده و در کنار آن، امکان ثبت شکایت بهصورت اینترنتی و حضوری نیز برای شهروندان فراهم شده است.
وی با اشاره به عملکرد نظارتی ادارهکل صمت استان زنجان، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۸ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی انجام شده که منجر به تشکیل ۲۷۳۵ پرونده تخلف شده است.
منصوری افزود: ارزش ریالی این پروندهها بیش از ۲۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و بیانگر تشدید نظارتها و برخورد با تخلفات صنفی در سطح استان است.
منصوری با اشاره به نحوه برخورد با تخلفات صنفی، اظهار کرد: ادارهکل صمت استان زنجان بهعنوان دستگاه کاشف، مکلف به شناسایی تخلف و تشکیل پرونده است و تعیین میزان جریمه بر عهده تعزیرات حکومتی قرار دارد. بر این اساس، پروندهها بر اساس نوع و تکرار تخلف به تعزیرات ارسال میشود و جریمهها معمولاً بین یک تا چهار برابر ارزش ریالی کالا تعیین میشود و در موارد مربوط به قاچاق، کالاها ضبط خواهد شد.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: طی ماههای اخیر، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و سایر دستگاههای نظارتی، کشفیات متعددی در حوزه کالاهای دخانی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه و برخی اقلام مصرفی انجام شده و پروندههای مربوطه در مراجع ذیصلاح در حال رسیدگی است.
وی با اشاره به محدودیت نیروی انسانی در حوزه بازرسی، خاطرنشان کرد: با وجود تعداد محدود بازرسان، تلاش شده با استفاده از گشتهای مشترک و سامانههای نظارتی، رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر بازار بهصورت مستمر انجام شود و از شهروندان انتظار میرود در صورت مشاهده تخلف، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه