گام نو برق تبریز در دنیای هوش مصنوعی با سامانه بومی«خودگو»
اقتصاد ایران: تبریز- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از راهاندازی سامانه بومی هوش مصنوعی «خودگو»، توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا روز یکشنبه با اشاره به تبدیل هوش مصنوعی به یکی از ارکان اصلی تحول در دنیای دیجیتال و نقش کلیدی آن در بهینه سازی فرایندها و کاهش هزینهها، اظهار کرد: صنعت برق و به تبع آن شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز از این امر مستثنا نبوده و در راستای بهره مندی از هوش مصنوعی برای بهبود ارتباط با مشترکان کاهش هزینههای عملیاتی و افزایش بهرهوری گامهای مؤثری برداشته است.
وی با بیان اینکه به منظور بهره گیری از فناوریهای هوش مصنوعی سامانه هوشمند اطلاعرسانی و وصول مطالبات «خودگو» مبتنی بر هوش مصنوعی در مجموعه برق تبریز راه اندازی شده است و این اقدام گامی مهم در مسیر تحول دیجیتال و ارتقای کیفیت خدمات به مشترکان است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به قابلیتهای فناورانه این سامانه اظهار کرد: سامانه خودگو با بهرهگیری از پیشرفتهترین الگوریتمهای تبدیل متن به گفتار و مدلهای نوین هوش مصنوعی، امکان برقراری تماسهای خودکار و همزمان با مشترکان را فراهم میکند. این سامانه قادر است هر نوع متن و متغیر اطلاعاتی را بهصورت هوشمند پردازش کرده و با گویشهای مختلف به صوت تبدیل کند.
وی یکی از مزایای کلیدی این سامانه را کاهش چشمگیر هزینههای سازمانی دانست و افزود: تجربه نشان داده است که استفاده گسترده از پیامک برای اطلاعرسانی قبوض برق، علاوه بر هزینه بالا، اثربخشی مطلوبی ندارد. سامانه خودگو با تماسهای هوشمند و هدفمند، اطلاعرسانی دقیقتر و تعامل مؤثرتری با مشترکان ایجاد میکند.
فرج نیا تشریح کرد: یکی از نقاط قوت خودگو، یکپارچگی کامل سامانه معاونت فروش و خدمات مشترکین است. این سامانه بهصورت خودکار اطلاعات مشترکان را از نرم افزار بیلینگ دریافت و بهروزرسانی میکند و از نظر فنی آمادگی اتصال به سایر سامانههای سازمانی را نیز دارد.
وی ادامه داد: استفاده از مدلهای دقیق و رسمی در تبدیل متن به صوت، سرعت بالای تماسها را تضمین میکند و در عین حال امکان شخصیسازی تماسها برای هر مشترک از طریق تعریف متغیرهای مختلف فراهم شده است. این موضوع نقش مهمی در افزایش اثربخشی ارتباطات دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز بیان کرد: از دیگر قابلیتهای سامانه خودگو به یادگیری از خطاهای احتمالی، بهروزرسانی خودکار مدلها، ارائه گزارشهای دقیق از تماسهای موفق و ناموفق، مدیریت کاربران و تعریف پنلهای کاربری متنوع است.
وی اضافه کرد: همچنین امکان راهاندازی IVR سازمانی بهصورت پویا و بدون نیاز به کدنویسی، مدیریت گزارشهای سیستم و ارتقای سطح خدماتدهی به مشترکان از ویژگیهای متمایز این سامانه است.
فرج نیا خاطرنشان کرد: راهاندازی سامانه هوش مصنوعی خودگو در مجموعه برق تبریز، نشاندهنده حرکت جدی سازمانها به سمت بهرهگیری از فناوریهای نوین است و نقش مؤثری در بهبود تجربه مشترکان، افزایش بهرهوری و تحقق تحول دیجیتال ایفا خواهد کرد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه