کرهایِ محبوب ایرانیها با یک طراحی تازه بازگشت
اقتصاد ایران: هیوندای سوناتا ۲۰۲۷ با الهام از مدلهای کلاسیک، در مسیری تازه گام برمیدارد و نویدبخش بازگشت به ریشههای طراحی رترو است.
گجت نیوز: هیوندای سوناتا ۲۰۲۷ با الهام از مدلهای کلاسیک، در مسیری تازه گام برمیدارد و نویدبخش بازگشت به ریشههای طراحی رترو است. این سدان محبوب با رویکردی متفاوت، آمادهی ورود به بازار جهانی در سالهای آینده است.
نسل جدید هیوندای سوناتا (Hyundai Sonata) که مدل ۲۰۲۷ خواهد بود، طبق گزارشهای اخیر از کره جنوبی، با الهام از طراحی رترو عرضه میشود. این رویکرد، در تضاد با زبان طراحی فضایی کنونی هیوندای قرار دارد و نشاندهندهی تغییر مسیر برای یکی از قدیمیترین و شناختهشدهترین نامهای تجاری این شرکت است.
بازگشت به ریشهها: طراحی رترو هیوندای سوناتا ۲۰۲۷
گزارش وبسایت The Korean Car Blog حاکی از آن است که نسل دهم هیوندای سوناتا در سال ۲۰۲۶ (برای بازار کره جنوبی) و در سال ۲۰۲۷ برای بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. طراحی این مدل جدید، از سوناتا اصلی سال ۱۹۸۵ الهام گرفته و با زبان طراحی کنونی Art of Steel هیوندای ترکیب میشود. این زبان طراحی پیشتر در کانسپت N Vision 74 در سال ۲۰۲۲ و خودروی پیل سوختی Nexo مدل ۲۰۲۶ دیده شده بود. انتظار میرود نمای جلویی جعبهای شکل با چراغهای پیکسلی و چراغهای روشنایی در روز که در یک نوار مشکی ادغام شدهاند، از ویژگیهای بارز آن باشد.
پیشرانهها و فناوری جدید هیوندای سوناتا

انتظار میرود بیشتر پیشرانههای مدل کنونی هیوندای سوناتا به نسل جدید منتقل شوند. در حال حاضر، این سدان در بازار آمریکا با گزینههایی شامل موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر خطی بنزینی با دیفرانسیل جلو یا سیستم تمام چرخ محرک H-Trac هیوندای، پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر خطی هیبریدی، و موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر خطی توربوشارژ در نسخه N-Line عرضه میشود. توان خروجی این پیشرانهها بین ۱۹۱ تا ۲۹۰ اسب بخار متغیر است.
همچنین، گزارشها نشان میدهند که هیوندای سوناتا ۲۰۲۷ احتمالا اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم عامل Pleos هیوندای بهره میبرد. این سیستم عامل مبتنی بر Android Automotive OS بوده و شامل فروشگاه برنامه اختصاصی و دستیار صوتی است.
آینده سوناتا در بازار سدانها
سوناتا کنونی که نسل نهم این خودرو محسوب میشود و از سال ۲۰۲۰ در بازار است، قدیمیترین نام تجاری در خط تولید هیوندای بهشمار میرود. اگرچه فروش سدانها بهطور کلی در حال کاهش است و شایعاتی مبنی بر توقف تولید سوناتا مطرح بود، اما بهنظر میرسد این نام تجاری فعلا در امان است. هیوندای با این طراحی نوستالژیک، امیدوار است بتواند جایگاه خود را در بازار رقابتی سدانها مستحکمتر کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه