خسروپناه: سند دانشگاه اسلامی در کشور به طور کامل اجرا نشده است
اقتصاد ایران: ارومیه - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها هنوز سند دانشگاه اسلامی را به طور کامل اجرا نکردهاند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه عصر پنجشنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اجرای درست سند اسلامی شدن دانشگاهها میتواند مسیر توسعه فرهنگی و علمی کشور را هموار کند، اظهار کرد: اسلامی شدن دانشگاهها ایران را در سطح جهانی در حوزه علوم و فناوری در رتبههای برتر قرار میدهد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید مقالههای پژوهشی خود را مبتنی بر حل مسائل کشور تنظیم کنند، افزود: کار پژوهشی صرفاً نظری بدون کاربرد عملی ارزشمند نخواهد بود.
حجت الاسلام خسروپناه در ادامه با تاکید بر اینکه هر مصوبهای که در شورا تصویب میشود، پیش از تصمیمگیری نهایی، با دقت مورد بررسی قرار میگیرد تا منطبق بر منافع دانشگاه و جامعه باشد، ادامه داد: دانشجویان، چه شیعه و چه سنی، ممکن است دچار شبهات کلامی یا تعارض دین و دانش شوند. بنابراین لازم است اساتید و پژوهشگران با توان علمی بالا، این شبهات را پاسخ دهند و ارتباط مستمر با دانشجویان داشته باشند.
وی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، نه یک شعار، بلکه راهبردی بنیادین برای تحقق تمدن نوین اسلامی است؛ راهبردی که با همافزایی علم و دین، میتواند آیندهای روشن برای پیشرفت علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور رقم بزند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این نشست همچنین گفت: مشارکت نخبگان در طراحی سیاستهای کلان فرهنگی، معرفی الگوهای وحدتآفرین و اختصاص بودجه لازم برای همایشها و برنامههای مشترک، از اقدامات مؤثری است که میتواند همدلی و انسجام اجتماعی را در استان تقویت کند.
ماموستا مامد کلشی نژاد، با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی دارای تنوع قومیتی، مذهبی و فرهنگی است و تقویت همبستگی میان گروههای مختلف، میتواند در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور مؤثر باشد، گفت: حضور اهل سنت در فرآیندهای تصمیمگیری و انتقال پیامها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی، نقش مهمی در پویایی و استحکامبخشی جامعه فرهنگی استان دارد.
امام جمعه اهل سنت ارومیه در ادامع با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج وحدت، افزود: بازنگری در محتوای آموزشی و کتب درسی با تأکید بر اشتراکات فرهنگی ضروری است.
وی اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر خلأهایی در محتوای آموزشی وجود دارد که پایههای دانشآموزان را مستحکم نمیکند و معلمان نیز ابزار کافی برای پر کردن این خلأ را ندارند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه