بررسی نقشه راه احداث خط ۸ مترو؛ شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی
اقتصاد ایران: آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی مربوط به احداث خط ۸ مترو در نشست پیگیری و رفع موانع اجرایی مترو مورد بحث قرار گرفت و تشریح شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «بررسی احداث خط ۸ مترو تهران» با حضور معاونین شهردار تهران، چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴، برگزار شد.
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، شهرداران مناطق مرتبط با پهنه احداثی خط ۸ مترو و مدیران کل و مدیران عامل سازمانها و شرکتهای تابعه معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری و همچنین مشاوران و پیمانکاران پروژه نیز در جلسه مذکور حضور داشتند.
در ابتدای جلسه محمدعلینژاد معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت توسعه زیرساختهای حملونقل عمومی پایتخت، از شهرداران درخواست کرد، نسبت به تسهیلگری و تملک معارضین این پروژه مهم و اثرگذار شهر، اهتمام ویژه داشته باشند.
محمدعلینژاد با تأکید بر ظرفیتهای کمنظیر شبکه متروی تهران از جمله مجتمعهای ایستگاهی، ضرورت توجه به پیوست اقتصادی و ایجاد زمینههای درآمدی برای شهر و شهروندان در پروژههای زیرساختی شهر را یادآور شد.
در ادامه معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تدوین سند توسعه شهر تهران مبتنیبر حملونقل عمومی خبر داد و گفت: به دنبال تصویب این سند در شوای عالی شهرسازی و معماری و الحاق آن به طرح جامع هستیم.
آبادیان با اشاره به اهمیت توجه به نظام طراحی مترو متناسب با کارکردهای اجتماعی و پیوست شهرسازی آن، از طراحی عناصر پیرامونی ایستگاههای جدید در سطح شهر خبر داد.
در بخش دیگری مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه با اشاره به ویژگی و کارکردهای خط ۸ متروی تهران گفت: خط ۸ مترو، شامل ۳۴ ایستگاه و ۴۰ کیلومتر مسیر تونلی خواهد بود. ۱۳ ایستگاه تقاطعی و بیشترین تعداد تبادل خطوط را از جمله با خطوط ۱، ۲، ۳،۴، ۶ و ۷ مترو دارد.
فرزانپور در ادامه خواستار همکاری مناطق به منظور تملکهای دائم و موقت مرتبط با این پروژه اولویتدار شد و گفت: با توجه به برنامهریزی مدیریت شهری برای ایجاد جبهههای متعدد کاری، آزادسازی بستر اجرای پروژه خط ۸ مترو، برای احداث رمپ و لوپها و ساخت شفت ورود دستگاه حفار، در مقطع فعلی حائز اهمیت است.
در ادامه، شهرداران مناطق، به بیان نقطهنظرات و دیدگاههایشان در رابطه با اهمیت توجه به پیوستهای اجتماعی و اقتصادی احداث خط ۸ مترو پرداختند و بر ضرورت توجه به دسترسی شهروندان برای استفاده بهینه از ایستگاههای جدیدالاحداث تأکید کردند.
در پایان محمدعلینژاد معاون شهردار تهران، خط ۸ مترو را بخشی از سرمایه مناطق مرتبط دانست و خواستار همکاری و تعامل مضاعف شرکت راهآهن شهری تهران و مناطق مذکور، به منظور حل و فصل مسائل و تسهیلگری موانع اجرایی شد.
گفتنی است، خط ۸ مترو از ایستگاه «مسعودیه» در جنوب شرق تهران آغاز میشود و با عبور از ایستگاههایی از جمله میدانهای «خاوران» و «بهمن» و «بزرگراه آیتالله سعیدی» در پهنه جنوبی تهران طی مسیر خواهد داشت.
پس از آن، در غرب تهران ایستگاههایی از جمله «دانشگاه شریف» و «بوستان گفتوگو» را شامل میشود و در نهایت با طی مسیر غرب به شرق، ضمن عبور از ایستگاههایی نظیر «پایانه بیهقی» و «سیدخندان»، به ایستگاه «سرسبز» ختم میشود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه