لزوم اطلاعرسانی جامع، کنترل ترافیک و خدمات مطلوب به زائران نیمه شعبان
اقتصاد ایران: قم- مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم با تأکید بر برنامهریزی دقیق جهت خدمات رفاهی و کنترل ترافیک گفت: تمامی تمهیدات برای رفاه و راهنمایی زائران در ایام نیمه شعبان باید پیش بینی شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حجار حسینی مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته اطلاعرسانی ستاد تسهیلات زائرین ویژه ایام نیمه شعبان، با تأکید بر اهمیت راهنمایی و هدایت زائران و مسافران، نیمه شعبان اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای این جلسات، تعیین مسیرها و خدمات شهری برای زائرانی است که از دیگر شهرها وارد قم میشوند و قصد دارند به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کنند.
وی افزود: باید مشخص شود که زائران چگونه میتوانند خودروهای خود را در پارکینگهای آمادهشده شهرداری پارک کنند و سپس با استفاده از اتوبوس به سمت مسجد مقدس جمکران منتقل شوند تا از ترافیک سنگین اطراف مسجد جلوگیری شود.
مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم گفت: همچنین لازم است خدمات رفاهی و بهداشتی برای شهروندان و زائران بهصورت شفاف اطلاعرسانی شود، از جمله سرویس بهداشتی و پارکینگ تعبیهشده، محل مراکز اسکان و نقاط مشاوره و راهنمایی برای گمشدگان و یا وسایل مفقودی.
حجار حسینی با تأکید بر اهمیت هماهنگی و استفاده از تجارب سالهای گذشته افزود: تجارب سال گذشته میتواند در ارائه راهکارهای عملیاتی مؤثر باشد و پیشنهادات اجرایی برای بهبود مسیرهای ترافیکی و خدماتدهی به زائران قبل از شروع ایام نیمه شعبان آماده شود.
وی ادامه داد: هدف این است که با استفاده از اتوبوسها و هدایت مناسب، ورود خودروهای شخصی به شهر به حداقل برسد و زائران با امنیت و آرامش بیشتری به جمکران برسند و مدیریت شهری بتواند ترافیک و ازدحام را کنترل کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی دقیق و پیشدستانه به مردم و مسافران، نه تنها رضایت آنها را افزایش میدهد، بلکه اجرای یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی را تسهیل میکند و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری میکند.
وی افزود: کمیته اطلاعرسانی باید علاوه بر هدایت و راهنمایی زائران، نظرات و بازخوردها را دریافت کرده و فوراً به مسئولان منتقل کند تا مسائل در اسرع وقت حل شود و گزارش جامعی از خدمات ارائهشده به ستاد و مسئولان استان ارائه گردد.
حجار حسینی در پایان گفت: مشارکت مؤثر رسانهها، اطلاعرسانی دقیق و هماهنگی میان نهادهای مرتبط میتواند ایام نیمه شعبان را به فرصتی مناسب برای ارائه خدمات شایسته به زائران و تقویت فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در قم تبدیل کند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه