عزیزی: کرامت و تمدن سازی زن پاسخ اسلام به روایت مصرف گرایی غرب است
اقتصاد ایران: رشت- معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به تقابل دو نگاه غربی و اسلامی درباره جایگاه زن گفت: کرامت و تمدنسازی زن، پاسخ اسلام به روایت مصرفگرایی غرب است.
سرهنگ مهدی عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از آغاز خلقت، زن همواره در کانون توجه الهی و در متن آیات قرآن جایگاهی ممتاز داشته است؛ اظهار کرد: آنجا که خداوند فرمود: «وَ لَهُنَّ مِثْلُ الَّذی عَلَیهِنَّ بِالمَعرُوف»، یعنی زن و مرد در کرامت انسانی هم سنگاند.
معاون سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: امام خمینی (ره) زن را مربی جامعه و سرچشمهی معراج انسانها معرفی کردند؛ نگاهی که زن را نه در حاشیه، بلکه در متن تمدن مینشاند و در برابر این حقیقت، تمدن غرب پس از رنسانس با تفکر اومانیستی و سرمایهداری، زن را به ابزار تبلیغ کالا و مصرفگرایی تقلیل داد و رسانههایش آزادی زن را مساوی با بی مرزی جنسی معرفی کردند.
وی تصریح کرد: این دو روایت متضاد، امروز در برابر هم ایستادهاند: یکی روایت توهمی غرب که زن را تحقیر میکند، و دیگری روایت اسلامی ایرانی که زن را قطب دوم خلقت، رکن خانواده و ستون تمدنسازی میداند.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه مسئله جایگاه زن و کرامت زن از نگاه نظام اجتماعی و تمدنی موضوعی حساس و تاریخی است، اضافه کرد: از ابتدای خلقت انسان این موضوع بهعنوان یک منازعه فکری بین گفتمانها مطرح بوده است.
معاون سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه غرب زن را کالای مصرفی جنسیتی معرفی میکند، افزود: رسانههای غربی هیچ جایگاهی برای خانواده قائل نیست و مهمترین حق زن از نگاه رسانههای غربی، آزادی مساوی با بی مرزیهای جنسی است
وی تصریح کرد: بهترین نقد بر این روایت، اشاره به گفتمان اسلامی است. اسلام کرامت زن را نه بر مبنای جنسیت، بلکه بر مبنای استعداد میبیند و زن را قادر میداند به کمال برسد.
سرهنگ عزیزی با بیان اینکه اسلام نگاه کالای جنسیتی به زنان را نفی میکند، اظهار کرد: در نگاه غرب پوشش زن محدودیت تلقی میشود، چون امنیت روانی و اجتماعی زن برای آنان اهمیتی ندارد. اما اسلام پوشش را حفاظ تمدنی میداند که امنیت و کرامت زن را تضمین میکند.
وی با اشاره به تفاوت نگاه اسلامی و نگاه غرب گفت: از نگاه اسلام تفاوتهای جنسیتی عامل تخصصی شدن و کارآمدی زن است، نه تبعیض.
معاون سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: غرب زن را موجودی حاشیهای و رقیب مرد میداند، اما اسلام زن را قطب دوم خلقت و رکن مهم تمدنساز معرفی میکند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه