مهرگان: رسانههای غربی هویت زن مسلمان را نشانه گرفته اند
اقتصاد ایران: رشت- معاون امور بانوان و خانواده بسیج اساتید گیلان با هشدار نسبت به جنگ روایتها علیه زنان مسلمان گفت: رسانههای غربی با ترویج الگوهای ظاهراً موفق هویت زن مسلمان را نشانه گرفته اند.
بتول مهرگان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تکرار مداوم الگوهای به ظاهر شاد» و موفق غربی، اظهار کرد: این جریان میکوشد حس عقب ماندگی نسبت به سبک زندگی اسلامی را القا کند و معیارهای موفقیت و آزادی را بر محور ظاهر، مصرفگرایی و استقلال افراطی از خانواده بازتعریف نماید.
معاون امور بانوان و خانواده بسیج اساتید استان گیلان با بیان اینکه این روایت رسانهای موجب خودکمبینی فرهنگی و تضعیف هویت جمعی زنان مسلمان میشود، افزود: زن مسلمان وقتی مدام با چنین تصاویر مواجه میشود، ناخودآگاه احساس میکند سبک زندگی اسلامی عقبمانده است و این همان هدفی است که رسانههای غربی دنبال میکنند.
وی با تأکید بر اینکه قرآن کریم تصویری عقلانی و توانمند از زن ارائه میدهد، تصریح کرد: الگوهایی چون ملکه سبأ در سوره نمل با تأکید بر خردورزی و مشورت، و مادر حضرت موسی (ع) در سوره قصص با محوریت صبر و توکل، نمونههای برجستهای هستند که میتوانند الهامبخش زنان امروز باشند.
مهرگان زنان تاریخ ساز را از الگوهای که قابلیت بازنمایی رسانهای دارند، عنوان کرد و گفت: در سیره تاریخی حضرت خدیجه (س) بهعنوان زنی موفق در عرصه اقتصادی و متعهد به ایمان، و حضرت زینب (س) بهعنوان خطیبی مقاوم و سیاستمداری شجاع، الگوهای زندهای هستند که قابلیت بازنمایی رسانهای دارند.
خودآگاهی تمدنی سپر فرهنگی در برابر روایت غربی است
وی با اشاره به راهکارهای عملی مقابله با جریان فرهنگی غربی، گفت: راهکار اساسی در برابر این هجوم فرهنگی، تقویت خودآگاهی تمدنی و بازسازی الگوهای بومی است
معاون امور بانوان و خانواده بسیج اساتید استان گیلان افزود: در سطح فردی و خانوادگی باید بینش دینی و سواد رسانهای تقویت شود. در سطح اجتماعی و نهادی، تولید فیلم، سریال و محتوای شبکههای اجتماعی با روایت زنان برجسته تاریخ اسلام و ایران ضرورت دارد.
وی حمایت از نهادهای فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در سطح سیاست گذاری کلان حمایت از نهادهای فرهنگی خودباور و ایجاد سازوکارهای هوشمند برای مهار جریان یکسویه رسانهای باید در دستور کار قرار گیرد.
مهرگان خلق گفتمانی جذاب، عقلانی و امیدبخش از زن مسلمان را کلید موفقیت، در این خوزه بیان کرد و افزود: گفتمانی که نه انفعالی باشد و نه صرفاً سلبی، بلکه بتواند الگوهای بومی را بازآفرینی کرده و به نسل امروز عرضه نماید.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه