باید روابط عمومیها برای وضعیتهای مختلف راهبردهای مشخص داشته باشند
اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: روابط عمومیها باید برای وضعیتهای مختلف راهبردهای مشخصی داشته باشند تا در بحران، غافلگیر نشویم و بتوانیم با افزایش توان پیشبینی، حداکثر اثربخشی را داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان در پیامی به اختتامیه «بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی» یکی از ارکان و اصول اصلی روابط عمومیها را کسب تفاهم از طریق گفتوگو، اقناع و وفاق در جامعه دانست و اظهار داشت: کارویژههایی که از نیازهای امروز نظام حکمرانی کشور است. لذا ظرفیت حل اختلاف، تمرکز بر اشتراکات، بسط گفتوگو و اهتمام در رضایتمندی مردم، به این حرفه ماهیتی ارزشمند بخشیده است.
متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛
به نام خداوند جان و خرد
در جهان امروز روابط عمومیها در نقشی فراتر از دانش و حرفه، با استفاده روزافزون از علم و فناوری، به ویژه فناوریهای ارتباطی جدید و رسانههای نوظهور، در اطلاعرسانی به موقع، روشنگری و تنویر افکار عمومی نقشی مهم و سازنده ایفا میکنند.
ماهیت روابط عمومیها نشان میدهد که این حرفه، نگاه مردممدارانه داشته و همواره در راستای آسایش و آرامش جامعه، اهتمام میورزند و شکلگیری آن نیز بر پایه خدمت به مردم بوده است.
یکی از ارکان و اصول اصلی روابط عمومیها، کسب تفاهم از طریق گفتوگو، اقناع و وفاق در جامعه است؛ کارویژههایی که از نیازهای امروز نظام حکمرانی کشور است. لذا ظرفیت حل اختلاف، تمرکز بر اشتراکات، بسط گفتوگو و اهتمام در رضایتمندی مردم، به این حرفه ماهیتی ارزشمند بخشیده است.
بدیهی است کارکردهای روابط عمومی صرفاً به دوره صلح مربوط نمیشود، بلکه در مدیریت و عبور از بحرانها از طریق روحیهبخشی، افزایش تابآوری، دفاع از مواضع و ارزشهای حیاتی جامعه و روایتگری نقش بارز و برجستهای دارند.
ما این وضعیت را در جنگ ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به وضوح دیدیم و دستاندرکاران روابط عمومیها در کنار نیروهای نظامی و امدادی، اقدامات مهمی در عرصه افکار عمومی انجام دادند، اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد، کمک به حفظ وضعیت عادی، آمادگی پیش از بحران، ایفای نقش حداکثری در زمان بحران و کمک به بازگشت به وضعیت عادی در پسابحران است.
روابط عمومیها باید برای وضعیتهای مختلف راهبردهای مشخصی داشته باشند و این یک ضرورت است تا در بحران، غافلگیر نشویم و بتوانیم با افزایش توان پیشبینی، حداکثر اثربخشی را در چنین موقعیتهایی داشته باشیم.
از روابط عمومیها انتظار میرود همواره تعاملی مبتنی بر احترام و تکریم با مردم داشته باشند، در این صورت است که میتوانند با جلب اعتماد مردم از موهبت همراهی آنان در مواقع ضروری بهرهمند باشند و قدرت نرمافزاری خود را برای رویارویی با بحرانهای احتمالی تقویت کنند.
در پایان، مراتب تشکر خود را از برگزارکنندگان این رویداد اعلام داشته، برای همه دستاندرکاران روابط عمومی در ایران و جهان، آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
مسعود پزشکیان
رئیس جمهوری اسلامی ایران
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه