طارمی با ماشین ۵۰ میلیاردی یونانیها را شوکه کرد
اقتصاد ایران: اتومبیل جدید مهدی طارمی مورد توجه یونانیها قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران، این روزها به همراه تیمش به قزاقستان سفر کرده تا در لیگ قهرمانان اروپا، سهشنبه، به مصاف غیرت این کشور برود. طارمی که در جدال قبلی تیمش در لیگ قهرمانان موفق شد دروازه رئال مادرید را باز کند، این روزها حسابی در یونان مورد توجه است. آمار و میانگین گلهای زده او با پیراهن المپیاکوس در مقایسه با دقایقی که به میدان رفته به قدری جذاب است که همه را وادار به تمجید کرده است. با این حال، در کانون توجه بودن مهدی طارمی فقط مربوط به زمین مسابقه نیست. او جدیدا از اتومبیل لاکچریاش در یونان رونمایی کرده که حسابی خبرساز شده و مورد توجه رسانههای این کشور قرار گرفته؛ به طوری که «نیوزاتو» یونان، همین امروز پرده از ماشین فوق لوکس مهدی طارمی برداشته و ویدیویی از آن منتشر کرده است.
آستون مارتین «DBX»
طارمی اخیرا در یونان، با اتومبیلی تردد میکند که تعداد بسیار کمی از آن وارد یونان شده. در واقع به دلیل لوکس و گران بودن این اتومبیل، افراد کمی در یونان توانایی خرید این ماشین را دارند که یکی از آنها مهدی طارمی است. اتومبیل مهاجم تیم ملی ایران بیش بیش از 540 اسب بخار قدرت تولید میکند و با یک گیربکس اتوماتیک نه سرعته جفت میشود. شتاب این اتومبیل برای خودرویی با این اندازه هم چشمگیر است به طوری که 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تقریباً در چهار ثانیه طی میکند.

نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان
نکتهای که باعث شده رسانههای یونانی اتومبیل جدید مهدی طارمی را زیر ذرهبین ببرند مربوط به قیمت و مالیات بسیار بالایی است که به این کالای لوکس تعلق میگیرد. در زمان عرضه بینالمللی، قیمت «DBX» بدون احتساب مالیات و سفارشیسازی از حدود ۲۰۰۰۰۰ یورو شروع میشد. در یونان، به دلیل مالیات خودروهای لوکس، هزینههای ثبت نام و حجم زیاد موتور، قیمت نهایی یک آستون مارتین «DBX» جدید میتواند بسته به تجهیزات، آپشنها و نسخه، به ۳۵۰۰۰۰ یورو یا حتی بیشتر از آن برسد. دقیقا به همین دلیل است که در یونان تعداد کمی توانایی خرید این ماشین را دارند که یکی از آنها مهدی طارمی است. درست است که با توجه به نوسان ارز نمیتوان قیمت مشخصی برای آن درنظر گرفت ولی با تبدیل این رقم به ریال، قیمت اتومبیل لوکس طارمی نزدیک به 50 میلیارد تومان برآورد میشود. واضح است که این رقم مربوط به یونان است و مشخص نیست اگر طارمی تصمیم به وارد کردن این ماشین به ایران کند، چقدر باید هزینه اضافه بدهد و اینکه قیمتش تا چقدر در بازار ایران بالا میرود.

اپل فرانترا را هم فراموش نکنید
طارمی در شرایطی این روزها آستون مارتین را رام دستهای خودش کرده که روزهای نخستی که برای عقد قرارداد با المپیاکوس به یونان سفر کرده بود، در پروژهای تبلیغاتی با اسپانسر باشگاه حضور پیدا کرده و یکی از مدلهای اپل را برای خودش انتخاب کرد. آن روزها عنوان شد که مهدی طارمی در بین مدلهایی که به او پیشنهاد شده، اپل فرانترا را انتخاب کرده است. این اتومبیل هم در دو نسخه هیبریدی و برقی موجود است. فرانترا هیبریدی مجهز به یک موتور بنزینی توربوشارژ مخصوص برای رانندگی هیبریدی است که با یک موتور الکتریکی و یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه همراه است. حداکثر خروجی ترکیبی سیستم هیبریدی ۱۱۰ اسب بخار است.

اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه