تاکید مدیرعامل ایسنا بر تقویت سواد رسانهای و دیجیتال در جامعه
اقتصاد ایران: ایسنا/مازندران مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد نکا، به اهمیت سواد دیجیتال و رسانهای، چالشهای فضای مجازی و جنگ روایتها پرداخته و بر لزوم آگاهی و توجه به این مفاهیم و تقویت این دانشها در دوران حاضر تأکید کرد.
محمدعلی نادعلیزاده که برای شرکت در مراسم گرامیداشت بیستمین سالگرد شهید محمدحسن قریب طرزه، دانشجو و عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به مازندران سفر کرده است، ظهر امروز و در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد نکا، با اشاره به لزوم گسترش نگاه عدالتمحور و آزادیخواهانه در جامعه، گفت: برای اینکه بتوانیم ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کنیم، باید محدوده نگاه خود را گسترش داده و به عدالت و آزادی توجه ویژهای داشته باشیم. همانطور که گفته شده است، هر فردی که گامی بردارد، میتواند تأثیر مثبتی بر پیشرفت کشور بگذارد.
مدیرعامل ایسنا سپس به اهمیت سواد دیجیتال و رسانهای در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز که هر فرد طی ۲۴ ساعت زیر بمباران اطلاعاتی قرار دارد، سواد رسانهای و دیجیتال بیش از هر زمان دیگری ضروری است. فضای مجازی امروز به یک بازار مسگرها تبدیل شده است، جایی که اخبار و اطلاعات به سرعت تبدیل به شایعه یا حقیقت میشود و ما بدون داشتن سواد لازم نمیتوانیم تشخیص دهیم که کدام روایت درست است.
نادعلیزاده در ادامه به «جنگ روایتها» که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: ما در جنگ روایتها قرار داریم. در این جنگ، قدرتها و صاحبان ثروت، هرکدام روایتهایی از یک خبر یا موضوع خاص میسازند تا ذهن مردم را به سمت خواستههای خود هدایت کنند. این جنگ نه تنها در سطح ملی، بلکه در سطح جهانی نیز وجود دارد.
وی با ذکر مثالی خاطرنشان کرد: مثلا در فضای مجازی روزی میگویند که فلان ماده غذایی مفید است و روز دیگر بهطور کامل برعکس این موضوع مطرح میشود. چنین روایتهایی نشان میدهد که ما در دنیای پیچیدهای زندگی میکنیم که در آن تشخیص حقیقت از دروغ روز به روز سختتر میشود.
مدیرعامل ایسنا به جنگ ۱۲ روزه اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در جنگ اخیر که ملت ما با سربلندی پشت سر گذاشت، شاهد جنگ روایتها در عرصه بینالمللی بودیم. برخی رسانهها تلاش کردند تا جای مدافع و مهاجم را عوض کنند و روایتهای غلطی از این جنگ منتشر کردند. این امر در حالی است که ملت ایران همیشه به دنبال صلح و آرامش بوده و هیچگاه آغازکننده جنگ نبوده است.
در پایان، ناعلیزاده بر اهمیت تقویت سواد رسانهای و دیجیتال در میان دانشجویان و عموم مردم تأکید کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم تا با درک بهتر از فضای رسانهای و دیجیتال، بتوانیم در این جنگ روایتها پیروز شویم و به درک بهتری از واقعیتها برسیم.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه