فرهنگسازی تئاتر کودک از خانواده آغاز میشود/ هر ترندی مناسب کودک نیست
اقتصاد ایران: ایسنا/همدان داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بر ضرورت فرهنگسازی از خانوادهها برای ارتقای جایگاه تئاتر کودک تاکید کرد.
پرستو گلستانی دوشنبه ۱۷ آذر با حضور در کمیته اطلاعرسانی جشنواره، با اشاره به نقش بنیادی تئاتر کودک در روند فرهنگسازی در جامعه، گفت: اساس کار تئاتر کودک فرهنگ و تربیت است و از آنجا که خانواده نخستین پایگاه پرورش کودکان است، فرهنگسازی باید از همین نقطه آغاز شود.
وی ادامه داد: خانوادهها باید بدانند که تئاتر کودک نه تنها یک هنر رسمی و جدی است، بلکه در بسیاری موارد حتی از تئاتر بزرگسال هم اهمیت بیشتری دارد.
گلستانی با بیان اینکه همدان به دلیل میزبانی ممتد جشنواره، توانسته جایگاه ویژهای در حوزه تئاتر کودک پیدا کند، افزود: وقتی خانوادهها دقیقاً میدانند که در چه تاریخی جشنواره برگزار میشود و میتوانند فرزندانشان را به تماشای نمایشها بیاورند، یعنی این رویداد در ذهن مردم نهادینه شده است. حضور گسترده خانوادهها در سالنها نشان میدهد که آگاهی عمومی در همدان نسبت به تئاتر کودک بسیار بالاست.
این بازیگر و کارگردان درباره وضعیت این دوره جشنواره نیز گفت: پویایی جشنواره نسبت به سالهای قبل کمتر شده است، اما این مسئله به معنای کاهش علاقه مردم نیست، شرایط اقتصادی و زیستی جامعه باعث شده خانوادهها فرصت و امکان کمتری برای شرکت در رویدادهای هنری داشته باشند و امیدوارم شرایط به روزهای بهتر برگردد.
گلستانی درباره کیفیت آثار این دوره، اظهار کرد: تعداد آثار زیادی ندیدم اما در مقایسه با برخی دورههای گذشته، کیفیت کمی پایینتر است، یکی از دلایل آن کاهش حضور گروههای خارجی در بخش ملل است، زیرا هزینههای سفر و حضور در جشنواره افزایش یافته است و همین موضوع رقابت را تحتتأثیر قرار میدهد.
وی ادامه داد: اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد، اینکه سیامین دوره جشنواره همچنان برگزار میشود و چراغ این رویداد روشن مانده است، بزرگترین امید ماست، همین استمرار است که دل ما را گرم میکند و نوید میدهد در سالهای آینده شرایط بهتری رقم بخورد.
داور بخش کودک جشنواره با بیان اینکه هنرمندان و مسئولان باید تئاتر کودک را جدیتر بگیرند، افزود: نباید هر ترند جهانی یا هر انیمیشن خارجی را الگوی خود قرار دهیم، ما اسطورهها و الگوهای بومی فراوانی داریم که میتواند برای بچههای ایرانی جذاب، تأثیرگذار و الهامبخش باشد امیدوارم هنرمندان و خانوادهها به این نکته توجه بیشتری نشان دهند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه