مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان: ایسنا با جسارت و نوآوری، تحولی در عرصه رسانههای کشور ایجاد کرده است
اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیشینه فعالیتهای رسانهای خود، گفت: تحولات مثبت و تأثیرگذار خبرگزاری ایسنا در دوران فعالیت خود را تشریح کرده و بر تمایزات گرافیکی، خبری و تصویری آن نسبت به دیگر خبرگزاریهای کشور تأکید کرد.
علیرضا صلواتی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: آشنایی من با ایسنا به اواخر دهه ۷۰ باز میگردد، زمانی که در دانشگاه شریف پذیرفته شدم و فعالیتهای رسانهایام بهطور حرفهایتر آغاز شد. پیش از آن، در اصفهان نیز فعالیت رسانهای داشتم، اما ورود به تهران باعث شد که همکاری جدیتری با رسانهها داشته باشم. ایسنا در آن زمان با تولد خود در سالهای ۷۸ و ۷۹ تحولی در رسانههای رسمی کشور ایجاد کرد.
وی در ادامه افزود: یکی از ویژگیهای مهم ایسنا در بدو تأسیس، گرافیک متفاوت آن بود. خبرگزاری ایرنا در آن زمان بهعنوان رسانه رسمی کشور بیشتر به متن و تلکس متمرکز بود، درحالیکه ایسنا با ورود رنگ به عرصه رسانههای رسمی، تفاوت قابلتوجهی را ایجاد کرد. این تمایز در نگاه اول بسیار جذاب و بدیع بود.
مدیر و مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به تفاوتهای دیگری که ایسنا نسبت به سایر خبرگزاریها بیان کرد: ایسنا در نوع اطلاعرسانی خود نیز نوآوریهایی به کاربرد. درحالیکه ایرنا با یک نوع محافظهکاری و زبان رسمی و ملاحظاتی در اخبار و تحلیلها همراه بود، ایسنا جسورانهتر عملکرد و در تحلیلها و گزارشهای خبری، بخصوص در زمینه توصیفی و تحلیلی، نوآوریهای زیادی دارد.
صلواتی ادامه داد: از دیگر ویژگیهای مهم ایسنا میتوان به نگاه نقادانه آن اشاره کرد. باوجود وابستگی ایسنا به جهاد دانشگاهی، اما هیچگاه جانب دولت را نگرفته و در تحلیلها و اخبارش همیشه رویکردی نقادانه داشته است. این ویژگی باعث شد که ایسنا در عرصه خبرگزاریها از دیگران متمایز شود.
وی به تأثیر سرویسهای تصویری ایسنا اشاره کرد و افزود: بخش تصویری ایسنا نیز در نوع خود نوآوری دارد. گالریهای عکسی که ایسنا ارائه میدهد نهتنها خبری است، بلکه خودشان تحلیل و تفسیر دارد. عکسها در ایسنا همیشه از زاویهای متفاوت گرفته میشوند که بهنوعی به تحلیل خود اخبار تبدیل میشوند.
مدیر پروژه قطار سریعالسیر با تأکید بر اهمیت این ویژگیها در موفقیت ایسنا توضیح داد: این تمایزات در حال حاضر نیز حفظ شده و به نظر من ایسنا هنوز جزو سه خبرگزاری برتر کشور است. باوجود فراز و نشیبهایی که در طول سالها تجربه کرده، این رسانه همچنان در کنار جسارت و نوآوری، دقت و صحت خبر را در اولویت قرار داده است.
صلواتی خاطرنشان کرد: ایسنا میتواند به مرجعی معتبر و قابلاطمینان برای مردم تبدیل شود. امیدوارم روزی برسد که ایسنا نهتنها در عرصه خبری، بلکه در عرصههای دیداری و شنیداری نیز حضور گستردهتری پیدا کند. اگر ایسنا بتواند به این تحول دست یابد، قطعاً بر تقویت دیگر رسانهها و ارتقای سطح رسانهای کشور تأثیر خواهد گذاشت.
وی در انتها به شعار همیشگی ایسنا در بالای سایت این با عنوان «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»، گفت: ایسنا در کنار سرعت و شفافیت، همیشه دقت و صحت را مدنظر قرار داده و امیدوارم که این روند ادامه پیدا کند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه