یک متخصص روابط عمومی: انسان و هوش مصنوعی امروز شریک خلاق یکدیگرند
اقتصاد ایران: ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه خلاقیت فردی کافی نیست، گفت: جهان ارتباطات وارد مرحلهای شده که در آن خلاقیت، همکاری میان انسان و هوش مصنوعی است. امروز ابزارهایی در اختیار داریم که نه تنها سرعت تولید محتوا را افزایش میدهند، بلکه کیفیت، عمق و دقت آن را نیز ارتقا میبخشند؛ این ابزارها شریک خلاق ما هستند.
ابراهیم مولائی، یکشنبه ۱۶ آذر در کارگاه تولید محتوای هوشمند، با اشاره به دادههای جهانی افزود: براساس گزارش ۲۰۲۵ مککنزی، بیش از ۸۸ درصد شرکتها حداقل در یک بخش کاری از هوش مصنوعی استفاده میکنند؛ رقمی که نشان میدهد هوش مصنوعی از مرحله آزمایشی عبور کرده و به بخشی از ساختار اصلی کار تبدیل شده است. همچنین طبق ارزیابی نیلسن، بیش از نیمی از بازاریابان، هوش مصنوعی را ترند اصلی بازاریابی در سال ۲۰۲۵ میدانند، بهویژه در دو حوزه شخصیسازی کمپینها و بهینهسازی انتشار.
وی ادامه داد: این روند باعث میشود تولید محتوا دیگر برای «عموم» نباشد، بلکه برای «هر فرد» طراحی شود همان چیزی که روابطعمومی امروز برای اثرگذاری به آن نیاز دارد.
مولائی با اشاره به یافتههای CoSchedule افزود: بازاریابانی که از هوش مصنوعی استفاده میکنند حدود ۲۵ درصد شانس موفقیت بیشتری دارند؛ یعنی محتوایی با تعامل بالاتر و ماندگاری بیشتر.
وی همچنین بر تحول ماهیت محتوا تأکید کرد و گفت: هوش مصنوعی دیگر فقط متن تولید نمیکند؛ امروز تصویر، ویدیو، صدا، موسیقی، مدل سهبعدی و حتی روایت چندحسی خلق میکند.

رئیس پژوهشکده توسعه و برنامهریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر اینکه دنیای ارتباطات امروز، بیش از هر زمان دیگری به ازآفرینی خلاقیت نیاز دارد، گفت: دیگر نمیتوان با الگوهای ثابت و تکراری برای مخاطبی که تجربههای متنوع و پیچیده دارد محتوا تولید کرد. روابطعمومی موفق، روابطعمومیای است که خلاقیت را بازآفرینی کند و آن را متناسب با فناوریهای نو و رفتار ارتباطی نسل جدید بهکار گیرد.
ابراهیم ایراننژاد، افزود: در فضای پرشتاب رسانهای، تنها داشتن مهارت تولید محتوا کافی نیست؛ نحوه بازآفرینی خلاقیت و توانایی بهکاربردن آن در قالبهای نوین است که مزیت رقابتی میسازد. دانشگاهها باید بهجای انتقال صرف مفاهیم، مهارت تفکر خلاق و حل مسئله را در کنار ابزارهای هوش مصنوعی آموزش دهند تا دانشجویان بتوانند محتوای ارتباطی اثربخش و نوآورانه تولید کنند.
کارگاه «تولید محتوای هوشمند»، حاصل همکاری انجمن روابطعمومی مرکز آموزش علمی - کاربردی خدمات بهزیستی نسل فردا و پژوهشکده توسعه و برنامهریزی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه