کنشگران مردمی کلید اثرگذاری در جنگ رسانهای است
اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: دفاع از مرزهای اعتقادی در فضای مجازی، نیازمند سرمایهگذاری کافی و فعالسازی ظرفیتهای مردمی بوده و تولید محتوای دینی با شناخت دقیق مخاطب صورت میپذیرد.
به گزارش خبرنگار مهر حجتالاسلام والمسلمین محمدباقر ولدان، عصر یکشنبه در دوره آموزشی یکروزه «تقویت کنشگران فرهنگی و رسانهای» با اشاره به اهمیت تجهیز نیروهای فرهنگی به مهارتهای روز رسانهای افزود: سرعت، فراگیری و تأثیرگذاری فضای مجازی موجب شده است که این عرصه به میدان اصلی جنگ نرم تبدیل شود و تهاجم فرهنگی دشمن با برنامهریزی گسترده بهدنبال تضعیف باورهای دینی و تحریف مفاهیم اسلامی ایرانی است.
وی بیان کرد: سکوت یا انفعال در این فضا به معنای تسلط جریانهای معارض و معاند خواهد بود، در حالی که جریان اصیل انقلاب باید با بهرهگیری از ابزارهای رسانهای نوین و تولید محتوای جذاب، مستدل و مبتنی بر نیازهای مخاطب، به دفاع از هویت دینی و ملی بپردازد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس پویش «حالت پرواز» و طرح ملی «زندگی با آیهها» را از برنامههای راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برای توسعه مخاطب و حضور هوشمندانه در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این برنامهها با هدف هدایت ظرفیتهای مردمی و گفتوگو با نسل دیجیتال طراحی شده است.
وی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی سریع به شبهات و تحریفهای مطرح در شبکههای اجتماعی اظهار داشت: تولیدات رسانهای همچون فیلم کوتاه، موشنگرافیک، پادکست و اینفوگرافیک باید بهصورت حرفهای و بر اساس شناخت دقیق مخاطب صورت گیرد.
به گفته حجتالاسلام ولدان، سرفصلهای این دوره آموزشی شامل سواد رسانهای، آشنایی با ابزارهای نوین تولید محتوا، ویرایش عکس و فیلم با تلفن همراه و کمپینسازی عملیاتهای فرهنگی در راستای طرح ملی ربّیون بوده است.
وی تقویت نیروهای متخصص فرهنگی و فعالسازی ظرفیتهای مردمی را از الزامات اثرگذاری در فضای مجازی برشمرد و افزود: تولید محتوای دینی، امروز از مرزهای مساجد و منابر فراتر رفته و نیازمند حضور ساختارمند و هدفمند در فضای مجازی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تأکید کرد: دفاع از مرزهای اعتقادی جامعه و حفاظت از سرمایههای معنوی نسل جوان، تنها با برنامهریزی علمی، سرمایهگذاری کافی و بهرهگیری از همه توان دستگاههای فرهنگی و کنشگران مردمی محقق خواهد شد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه