پروژه ریلگذاری اتصال شهرک صنعتی اشراق زنجان به شبکه ریلی کشور افتتاح شد
اقتصاد ایران: ایسنا/زنجان پروژه ریلگذاری اتصال شهرک صنعتی اشراق زنجان به شبکه ریلی کشور، امروز پنجشنبه ۱۳ آذر با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری رسید.
این پروژه ریلی که با طول ۹ کیلومتر اجرا شده است، با استفاده از ۱۰۰۰ تن ریل تکمیل شده و یکی از طرحهای مهم زیرساختی استان در حوزه حملونقل محسوب میشود.
بهکارگیری زیرساخت ریلی در شهرک صنعتی اشراق، موجب تسهیل در جابهجایی کالا، کاهش هزینههای لجستیکی و ارتقای بهرهوری واحدهای تولیدی خواهد شد. همچنین اتصال مستقیم به شبکه ریلی ملی، زمینهساز رونق اقتصادی استان، جذب سرمایهگذاری جدید و توسعه صادرات و واردات عنوان شده است.
از دیگر مزایای این پروژه میتوان به افزایش سرعت حمل بار نسبت به ناوگان جادهای، کاهش مصرف سوخت، کاهش اتلاف زمان در تحویل کالا و نیز کاهش حوادث جادهای و خسارات ناشی از خرابی روسازی راهها اشاره کرد.
برای اجرای این طرح تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش روسازی و ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش زیرسازی هزینه شده است و مجموع هزینههای پروژه به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
همچنین وزیر راه و شهرسازی امروز در جریان سفر به استان زنجان، از روند اجرای عملیات احداث خط دوم راهآهن زنجان - قزوین بازدید کرد. عملیات ریلگذاری در محدوده ایستگاه سبزه باغ تا زنجان به طور کامل به پایان رسیده و طرح در آستانه بهرهبرداری قرار دارد.
پروژه خط دوم راهآهن زنجان - قزوین که با طول ۱۸۱ کیلومتر و در قالب چهار قطعه در حال اجرا است، از مهمترین طرحهای توسعهای حملونقل ریلی کشور به شمار میرود و اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
با تکمیل و بهرهبرداری از خط دوم، زمان سفر ریلی تهران - زنجان تا یک ساعت کاهش مییابد و امکان افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت فراهم خواهد شد. همچنین این طرح ظرفیت حمل سالانه ۱۰ میلیون تن کالا را برای محور شمالغرب ایجاد میکند و موجب افزایش سرعت بازرگانی قطارهای باری و ارتقای ایمنی خواهد شد.
برای تکمیل عملیات خطی این پروژه ۱۷۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل بخش علائم و کنترل خطوط ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. ارزش روز پروژه نیز ۱۸۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
از جمله مشخصات فنی طرح میتوان به حجم چهار میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی، ۱۲۴ کیلومتر ریلگذاری در محدوده استان زنجان، اجرای ۵۶۲ دستگاه پل و آبرو و ساخت ۱۴ دستگاه زیرگذر اشاره کرد.
با بهرهبرداری کامل از این پروژه، بخش مهمی از گلوگاههای ترافیکی محور ریلی تهران - زنجان برطرف شده و مسیر حملونقل ریلی شمالغرب کشور وارد مرحلهای جدید از ایمنی، سرعت و ظرفیت خواهد شد.
خبر در حال تکمیل است
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه