راهاندازی سامانه هوشمند خدمات شهری در اصفهان برای بهبود کیفیت و مدیریت نظارت
اقتصاد ایران: ایسنا/اصفهان معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از بهکارگیری سامانهای هوشمند گفت: با تجمیع دادهها از پسماند، فضای سبز، آتشنشانی و کنترل نظارت، امکان رصد فعالیتها، مدیریت ماشینآلات و نیروی انسانی و تحلیل کیفیت خدمات شهری را فراهم میکند.
مهدی بقایی، امروز دوشنبه ۱۰ آذر در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: مدیریت خدمات شهری در اصفهان با چالشهای گستردهای روبهروست ما در هفت سازمان مختلف، ۱۴ عملیات شهری داریم؛ از پسماند و فضای سبز گرفته تا آتشنشانی و کنترل نظارت. هدف ما با ایجاد سامانههای هوشمند این است که دادههای پراکنده از تمام این حوزهها را در یک بستر متمرکز جمعآوری و تحلیل کنیم تا تصمیمگیری سریع و دقیق امکانپذیر شود.
وی درباره عملیات پسماند افزود: ماشینآلات با نرمافزار AVL رصد میشوند و نیروی انسانی با سیستم حضور و غیاب پایش میشود. صبح هر روز دادهها جمعآوری و گزارشهایی شامل عملکرد ماشینها، حضور کارگران، دستمزدها و وضعیت ناوگان در اختیار مدیران قرار میگیرد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از ادغام سامانههای فضای سبز خبر داد و بیان کرد: تمامی فعالیتها مانند آبیاری، مبارزه با آفات و حضور نیروی انسانی روی یک سامانه جامع ثبت میشود. این ابزار کیفیت خدمات را بهبود میدهد، اما حضور میدانی ناظر همچنان ضروری است.
بقایی در بخش کنترل نظارت افزود: برای شناسایی تخلفات سد معبر و ساخت و ساز غیرمجاز، از تصاویر هوایی و هوش مصنوعی استفاده میکنیم. از حدود ۷۰۰۰ نقطه بررسی شده، بخشی دارای مجوز هستند و بخشی تخلف محسوب میشود، اما اعتبارسنجی نهایی با ناظر محلی است.»
معاون شهردار اصفهان به تجربه تعامل انسانی نیز اشاره کرد و گفت: وقتی پاکبانان با محلهها شناخته شده و قابل اعتماد باشند، کیفیت خدمات افزایش مییابد. این سامانهها علاوه بر نظارت، امکان ارزیابی و تشویق پاکبانان و مناطق برتر را نیز فراهم کرده است.
بقایی درباره روند هوشمندسازی ادامه داد: این فرایند تدریجی است؛ حوزه پسماند باید امسال کامل شود و فضای سبز احتمالا تا سال آینده به بلوغ برسد. هدف ما افزایش شفافیت، کارآمدی و کیفیت خدمات برای شهروندان است، نه صرفاً کنترل یا جریمه.
وی در پایان تأکید کرد: ابزارهای دیجیتال تنها بخشی از مدیریت خدمات شهری هستند. برای دستیابی به کیفیت واقعی، حضور میدانی ناظران و تعامل با شهروندان همچنان لازم است.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه