ثبت جابجایی بیش از ۸ میلیون تن کالا از کرمانشاه در هشتماهه امسال
اقتصاد ایران: کرمانشاه- سرپرست ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه از ثبت عملکرد قابل توجه بخش حمل و نقل کالا در استان طی هشتماهه نخست سال خبر داد.
علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد قابل توجه ناوگان باری استان در هشتماهه سالجاری اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی و ثبتشده در سامانه بارنامه، میزان بار جابجا شده از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور به ۸ میلیون و ۷۳۱ هزار تن رسیده است؛ رقمی که به گفته او، نشاندهنده فعالیت گسترده ناوگان باری و اعتماد صاحبان کالا به ظرفیتهای حمل و نقل کرمانشاه است.
سلیمی با بیان اینکه بخش حملونقل کالا در کرمانشاه یکی از بازوهای اصلی تأمین نیازهای منطقه غرب کشور است، افزود: این حجم جابجایی کالا، علاوه بر تأمین نیازهای داخل استان، نقشی جدی در پشتیبانی از دیگر استانها و همچنین ترددهای مرزی ایفا کرده و به عنوان یک پشتوانه مهم در جریان اقتصادی کشور محسوب میشود.
وی در تشریح جزئیات عملکرد ناوگان باری استان توضیح داد: در مجموع ۵۱۲ هزار بارنامه طی هشتماهه نخست سال صادر شده که این عدد، نشاندهنده حجم بالای سفرهای ناوگان باری و جایگاه استان کرمانشاه در حلقه توزیع کالا در سطح ملی است. سلیمی این رقم را «قابل توجه» دانست و تأکید کرد که روند فعالیتها بیانگر اعتماد و اقبال روزافزون صاحبان کالا به شرکتهای حملونقل و رانندگان استان است.
سرپرست ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان کرمانشاه با اشاره به سهم کرمانشاه در حمل مواد اولیه و صنایع معدنی نیز گفت: ۳۱۱ هزار تن کالای معدنی با صدور بارنامه در این مدت جابجا شده است؛ آماری که «اهمیت کرمانشاه را در زنجیره تأمین مواد اولیه صنایع» و نقش آن در تأمین پایدار بخش تولید نشان میدهد.
وی بخش وانتبارها را نیز یکی از مهمترین حلقههای توزیع کالا در سطح استان و مناطق همجوار دانست و افزود: بر اساس آمارهای ثبتشده، ۳ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا توسط وانتبارهای دارای بارنامه طی هشتماهه امسال جابجا شده که این رقم، بیانگر نقش مؤثر این ناوگان در حمل بارهای خرد و توزیع کالا در سطح استان است. سلیمی گفت: فعالیت پرحجم وانتبارها به ویژه در حوزه توزیع خُرد، موجب تسهیل در دسترسی مردم و اصناف به کالاهای مورد نیاز شده است.
سلیمی سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها را پل ارتباطی میان رانندگان، شرکتهای حملونقل کالا و ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان معرفی کرد و تصریح کرد: رانندگان، شرکتها و فعالان این حوزه میتوانند هرگونه پیشنهاد، انتقاد، مطالبه یا شکایت خود را از طریق این سامانه مطرح کنند تا در سریعترین زمان ممکن بررسی و پیگیری شود.
وی افزود: «ارتباط مستقیم و بیواسطه از طریق سامانه ۱۴۱، زمینه طرح دقیق مسائل، پیگیری مؤثر مشکلات و افزایش کیفیت خدمات به ناوگان باری استان را فراهم کرده است» و تأکید کرد که ادارهکل راهداری کرمانشاه تلاش دارد با شنیدن صدای فعالان این حوزه و رفع موانع، شرایط بهتری برای رانندگان و شرکتهای حملونقل فراهم سازد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه