باقربیک: «تحول فرهنگسازی» نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی است
اقتصاد ایران: پردیس- مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران «تحول فرهنگسازی» را نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی دانست.
به گزارش خبرنگار مهر، در دیداری میان فرماندار پردیس و مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، بر لزوم همکاری نزدیکتر این نهاد با آموزشوپرورش برای ارتقای فرهنگ عمومی و برنامهریزی مشترک در حوزههای دینی و مردمی تأکید شد.
حجتالاسلام منصور باقربیک، مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، در این دیدار بر ضرورت همکاری با آموزشوپرورش تأکید کرد.
او پیشتر در دیداری با مدیرکل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران نیز گفته بود که این همکاری «فرصت طلایی برای غنیسازی تربیت فرزندان این مرز و بوم است».
باقربیک معتقد است که امروز آموزشوپرورش «اصلیترین نهاد تمدنساز کشور» است و مقابله با آسیبهای اجتماعی و خلأ هویتی نوجوانان نیازمند مشارکت و هم افزایی نهادهای فرهنگی همسو است.
نگاه مدیرکل تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران به همکاری با آموزشوپرورش تنها محدود به برنامهریزی برای اوقات فراغت نیست، او مأموریت اصلی مبلغان و تریبونداران را «جهاد تبیین» معرفی کرده و ایجاد شبکههای تربیتی مانند «بانوی مجاهد» و «دختران حاج قاسم» را گامی برای آمادهسازی نسل آینده دانسته است.
این نگاه استراتژیک، همکاری با آموزشوپرورش را به یک ضرورت راهبردی برای نهادینهکردن ارزشها و مقابله با «تهاجم فرهنگی» تبدیل میکند.
باقربیک در گفتوگوی خود با فرماندار پردیس نیز گزارش داد که طرحهای آموزشی، برنامههای ویژه نوجوانان و دورههای تربیتی با جدیت در حال اجراست و آمادگی برای افزایش همکاری با آموزشوپرورش در قالب طرحهای مشترک وجود دارد.
هدف نهایی این همکاری، به گفته او، «رشد فرهنگ اسلامی و مقابله با آثار نامطلوب فرهنگهای بیگانه» و پیشبرد پرقدرتتر جریان فرهنگسازی در شهرستانها بهویژه پردیس است.
فرماندار پردیس نیز در این دیدار بر لزوم «تطابق برنامهها با نیاز واقعی جامعه»، «پرهیز از اقدامات کلیشهای» و «بهکارگیری روشهای ابداعی» تأکید و قول حمایت فرمانداری را داد.
رضا طاهرخانی، فرماندار پردیس نیز در این دیدار اعلام کرد: پیوند ساختاریافتهتر بین اداره تبلیغات اسلامی و آموزشوپرورش میتواند «فرهنگسازی در شهرستانها را متحول کند».

وی با اشاره به کندی پیشرفت برخی برنامههای فرهنگی و مذهبی به دلیل کمبود امکانات یا ناهماهنگی، جلب مشارکت مردمی را هدف نهایی همه نهادهای متولی خواند و افزود: از آنجایی که دانشآموزان پایه اصلی فرهنگسازی هستند، ارتباط مؤثر اداره تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش فرهنگسازی در شهرستان را متحول خواهد کرد.
نقش سازمان تبلیغات اسلامی در «فرهنگسازی» و «اصلاح اندیشه جامعه» در اسناد و سخنان مسئولان بارها تأکید شده است. از سوی دیگر، تحلیلها نشان میدهد که در جوامع متکثر فرهنگی، برنامهریزی ارتباطات فرهنگی کارآمد برای حفظ وحدت و جلوگیری از تجزیه فرهنگی ضروری است. در این زمینه، نهاد آموزشوپرورش به عنوان گستردهترین شبکه رسمی در تماس با نسل جوان، شریکی کلیدی برای نهادهای فرهنگساز محسوب میشود.
به نظر میرسد خواسته محلی از همکاری نزدیکتر تبلیغات اسلامی و آموزشوپرورش در پردیس، با دیدگاه کلاننگر مدیران این نهاد در سطح استان درباره لزوم تربیت نسل آینده و انجام «جهاد تبیین» همسو است.
موفقیت این همکاری، وابسته به طراحی برنامههای عملیاتی مشترک، استفاده از روشهای نوین و پاسخ به نیازهای واقعی جامعه بهویژه جوانان و نوجوانان خواهد بود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه