بانوان نخبه مازندران در مدیریت و راهبری مسائل اجتماعی نقش ایفا کنند
اقتصاد ایران: محمودآباد - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: بانوان نخبه استان میتوانند در مدیریت و راهبری مسائل جمعیتی و اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام محمدمهدی شریفتبار ظهر پنجشنبه در نشست راهبری و هماهنگی بانوان شهرستانهای نور و محمودآباد، بر اهمیت مشارکت فعال نخبگان و بانوان در حل چالشهای جمعیتی و اجتماعی استان تاکید کرد.
حجتالاسلام شریفتبار ضمن اشاره به مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی مانند رشد و کاهش جمعیت، مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق، و چالشهای فرزندآوری، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در استان مازندران با آن مواجه هستیم، موضوعات جمعیتی و اثرات آن بر ساختار خانوادهها و جامعه است. تغییرات در سن مادر شدن، افزایش تکفرزندی و کاهش تمایل به فرزندآوری، همه از جمله مسائلی هستند که نیازمند توجه و برنامهریزی جدی است.
چالشهای جمعیتی و اجتماعی در مازندران
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به برخی از مشکلات خاص استان اشاره کرد و گفت: در استان مازندران میانگین سن مادر شدن برای اولین بار به ۳۱ سال رسیده است و این تغییرات، علاوه بر تأثیرات اقتصادی، میتواند مشکلاتی در تربیت فرزند و آسیبهای اجتماعی از جمله طلاق و افزایش فشارهای روانی بر خانوادهها ایجاد کند.
وی همچنین به مشکلاتی مانند سقط جنین و تکفرزندی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از خانوادهها، گرههای ذهنی و مشکلات روانی مادران در تصمیمگیریهای مربوط به فرزندآوری نقش دارند. این مساله باید از طریق مشاورههای تخصصی و فرهنگی حل شود.
حجتالاسلام شریفتبار در ادامه تاکید کرد: بانوان نخبه استان مازندران میتوانند در مدیریت و راهبری مسائل جمعیتی و اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند. ایجاد شبکههای اجتماعی و فعال شدن نهادهای مدنی در این حوزه، میتواند به کاهش مشکلات و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کمک کند. علاوه بر این، بانوان میتوانند با هدایت و تأثیرگذاری بر خانوادهها و جامعه، نگرشها و رفتارهای نادرست در مورد ازدواج و فرزندآوری را تغییر دهند.
حجتالاسلام شریفتبار از فعالان فرهنگی، دانشگاهیان، طلاب و حوزههای علمیه خواست تا در این مسیر مشارکت داشته باشند و برای ایجاد تغییرات مثبت در سطح جامعه تلاش کنند.
حجتالاسلام شریفتبار در پایان با اشاره به تجربیات خود در تدریس در دانشگاهها و کشورهای مختلف، بر اهمیت بستر آموزشی در تغییر نگرشها و فرهنگها تاکید کرد و گفت: آموزش و فرهنگسازی در مقاطع مختلف تحصیلی، به ویژه در زمینه خانواده، ازدواج و فرزندآوری، میتواند تأثیر زیادی در حل مشکلات جمعیتی و اجتماعی داشته باشد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه