وعده مقاومسازی ۱۰ پل تهران تا پایان بهار
اقتصاد ایران: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد با توجه به افزایش بار ترافیکی و فرسودگی سازهای برخی پلهای قدیمی پایتخت، عملیات مقاومسازی ۱۰ پل تا پایان بهار انجام خواهد شد.
ایسنا: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد با توجه به افزایش بار ترافیکی و فرسودگی سازهای برخی پلهای قدیمی پایتخت، عملیات مقاومسازی ۱۰ پل تا پایان بهار انجام خواهد شد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت پلهای قدیمی پایتخت و ضرورت نوسازی و مقاومسازی آنها، گفت: برخی سازههای شهری قدمتی بیش از ۳۰ سال دارند و هرچند از نظر تاریخی قدیمی محسوب نمیشوند؛ اما به دلیل افزایش بار ترافیکی، نیازمند رسیدگی جدی هستند.
پلهای تهران به عنوان شریانهای حیاتی شهر هر روز بار سنگین ترافیک و تردد میلیونها خودرو را تحمل میکنند و نقش مهمی در پایداری شبکه حملونقل پایتخت دارند. بسیاری از این سازهها دههها پیش ساخته شدهاند و اکنون با فرسودگی مصالح، افزایش لرزه خیزی و فشار مضاعف ناشی از توسعه شهری مواجهند؛ مسائلی که خطرپذیری آنها را به طور قابل توجهی افزایش داده است.
در چنین شرایطی، مقاومسازی پلها نه یک اقدام لوکس، بلکه یک ضرورت فوری برای حفظ ایمنی شهروندان، کاهش خسارات احتمالی در بحرانهایی مانند زلزله و تضمین تداوم خدمترسانی شبکه حمل و نقل است. بیتوجهی به این موضوع میتواند پیامدهای جبرانناپذیری داشته باشد؛ در حالی که اجرای برنامههای منظم ارزیابی و بازسازی و تقویت سازهها میتواند آیندهای امنتر و پایدارتر برای تهران رقم بزند.

حجتالاسلام سید محمد آقامیری با بیان اینکه در مجموع ۵۱ پل در تهران نیازمند مقاومسازی هستند، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تنها ۲۴ پل مقاومسازی شده بود. این در حالیست که از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، مدیریت شهری موفق شده است تا ۱۷ پل دیگر را به طور کامل مقاومسازی کند. همچنین برنامهریزی شده تا ۱۰ پل دیگر نیز تا پایان بهار ۱۴۰۵ تکمیل و مقاومسازی شوند.
آقامیری با اشاره به اینکه سرعت اجرای پروژههای زیرساختی در این دوره چند برابر شده است، گفت: در مجموع، تعداد پلهای مقاومسازیشده در دوره جدید معادل عملکرد بیش از یک دهه گذشته بوده و این امر نشاندهنده تمرکز جدی بر ایمنی سازههای شهری است.
وی درباره وضعیت پلهای قدیمی از جمله پل سیدخندان نیز توضیح داد: این پل اولویت مقاوم سازی نیست؛ پس از اتمام پروژههای اولویتدار، بررسی و مقاومسازی این پل نیز در دستور کار قرار میگیرد.
رئیس کمیته عمران و زیرساخت درباره پل حافظ نیز بیان کرد: مقاومسازی پل حافظ نیز مورد نیاز است و چون تصمیم بر حفظ سازه فعلی و عدم برداشت پل گرفته شده، مطالعات تکمیلی آن در حال انجام است.
آقامیری در پایان تأکید کرد: پروژههای در اولویت، ابتدا تکمیل میشوند و پلهایی که شرایط پایدارتر دارند در مراحل بعدی به صورت برنامهمحور، وارد چرخه مقاومسازی خواهند شد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه