مهدوی پارسا: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت به شهادت رسید
اقتصاد ایران: مشهد- کارشناس دینی ادارهکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت به شهادت رسید و این حقیقت باید محور مجالس و تبلیغات فاطمیه قرار گیرد.
حجت الاسلام حسین مهدوی پارسا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرداختن به بعد معنوی و سیاسی شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) ضرورتی اساسی است و جامعه امروز باید چرایی شهادت آن حضرت را به عنوان ریشه ولایتمداری در فرهنگ اسلامی مورد درک و بازخوانی قرار دهد.
کارشناس دینی ادارهکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در مسیر شناخت این بانوی بزرگ، سه محور اساسی باید مورد توجه مبلّغان، برگزارکنندگان مجالس و عموم مخاطبان قرار گیرد.
وی نخستین محور را توجه به بُعد معنوی و ملکوتی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: آثار این بُعدمعنوی و ملکوتی در سیره علما، شهدا و سرداران بزرگ ما جلوهگر است؛ آنان در سختیها و بنبستها دست توسل به حضرت زهرا (س) میبردند و از این توسل الهام و قدرت میگرفتند.
مهدویپارسا در ادامه با تأکید بر اهمیت بُعد سیاسی شخصیت حضرت زهرا (س) افزود: در تحلیل واقعه فاطمیه، باید بیش از آنکه به چگونگی شهادت بپردازیم، به چرایی آن توجه کنیم؛ زیرا حضرت زهرا (س) برای دفاع از ولایت به شهادت رسیدند و این حقیقت باید محور مجالس و تبلیغات فاطمیه قرار گیرد.
کارشناس دینی ادارهکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: نباید در نمادها و شعارهای عزاداری فقط بر عنوان «شهیده» تأکید شود و وصف «صدیقه» مغفول بماند؛ چراکه حضرت زهرا (س) شهیده راه ولایتاند و اهمیت ولایت از عصر ایشان تا ظهور حضرت حجت (عج) مسیری امتدادی دارد که همه مؤمنان باید نسبت به آن تکلیفشناس باشند.
وی گفت: بازتعریف نقش زن بر اساس سبک زندگی حضرت زهرا (س) از ضروریات ساخت تمدن نوین اسلامی است؛ زیرا نیمی از جامعه بشری را بانوان تشکیل میدهند و تعریف رایج امروز از نقش زنان، با آموزههای قرآن و سیره فاطمی فاصله دارد.
مهدوی پارسا خاطرنشان کرد: امروز باید نقشهای سهگانه مادری، همسری و مربیگری زنان در کنار کنشگری اجتماعی بازتعریف شود تا بانوان جامعه بتوانند ضمن حفظ عفاف و کرامت، در مسیر تاریخسازی اسلامی نقشآفرین باشند.
کارشناس دینی ادارهکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: هرگونه فعالیت فرهنگی و تبلیغی در ایام فاطمیه باید با درک عمیق از این سه محور معنویت، ولایت و بازتعریف نقش زن هدایت شود تا نسل حاضر بتواند از «کوثر فاطمی» بهرهمند گردد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه