الزام ثبت شکایات و دادخواستهای حقوقی در دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی
اقتصاد ایران: ایسنا/مازندران رئیس دادگستری شهرستان آمل، راهاندازی دفاتر خدمات قضائی و گذر از روشهای سنتی و استفاده از فناوریهای جدید را از رویکردهای مهم دستگاه قضائی برای ارائه دسترسی آسان و دریافت بدون دردسر خدمات قضائی اعلام کرد.
علی طالبی جمعه ۳۰ آبان درنشست فصلی مدیران دفاترخدمات قضائی مازندران که با حضور معاون قضائی و معاون فناوری اطلاعات و کارشناسان دادگستری استان درآمل برگزار شد، گفت: استفاده از فناوریهای نوین، تبدیل روشهای سنتی به فرایندهای هوشمند، گذر از روشهای سنتی به روشهای نو، ارائه خدمات آسان و ارزان، کاهش هزینههای مردم، تغییر رویکردها با اولویت خدمت به مردم از جمله اولویتهای اصلی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه است که میتواند منشا تحولات بهتر و خدمات آسان، دقیق، سریع و شفاف باشد از طرفی مانع فساد اداری شود.
وی افزود: دومین نشست فصلی مدیران دفاتر قضائی شهرهای استان با حضور معاون قضائی و معاون فناوری اطلاعات دادگستری کل مازندران با هدف رسیدگی به برخی مشکلات زیرساختی از جمله مشکلات اینترنتی و راهکارهای بهتر برای ارائه خدمات و رضایتمندی بهتر مراجعهکنندگان به مردم به این دفاتر ارائه و بررسی شد.
رئیس دادگستری آمل اضافه کرد: البته ناآگاهی کاربران در برخی از دفاتر خدمات قضائی نیز با برگزاری این نشست و هم فکریهای انجام شده، بهخوبی تدبیر شد تا با هم افزایی بهتر، ارائه خدمات بهتر، به موقع و رضایت کامل مردم را شاهد باشیم.
طالبی، با اشاره به سیاستها و اولویتهای استفاده از فناوریهای الکترونیکی و گسترش خدمات قضائی اظهار کرد: با توجه به ورودی پروندهها از طریق دفاتر خدمات قضائی به سیستم دستگاه قضایی، ضرورت کاهش ورودی پروندهها به دادگستریها و راهکارهای آن باید از این دفاتر انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای اصلی رعایت دستورالعملهای ابلاغی از سوی مرکز در خصوص نحوه عملکرد دفاتر خدمات قضائی است که باید درست، جامع و دقیق از سوی دفاتر خدمات قضائی اجرا شود و دستگاه قضائی استان نیز ضمن حمایت از اقدامات قانونی با هرگونه موارد تخلف که موجب سردرگمی، افزایش هزینهها و یا ایجاد مشکلات اضافی برای مردم کند، مطابق قانون بهشدت برخورد میکند.
رئیس دادگستری آمل تصریح کرد: باید دفاتر خدمات قضائی با حساسیت و دقت مضاعف نسبت به ثبت شکواییهها و دادخواستهای حقوقی بدون ایرادات شکلی اقدام و به دادگستریها ارجاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن، محاکم به پروندهها رسیدگی کرده و آرای خود را صادر کنند.
طالبی، با اشاره به دستورالعمل مربوط به دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی و الزام این دفاتر به تنظیم و ثبت شکایات و دادخواستهای حقوقی، از عموم مردم خواست تا برای هرگونه اقدام از جمله تنظیم و ثبت شکواییه و دادخواستهای حقوقی و غیره از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی اقدام و از مراجعه به عریضهنویسان و مشاوران حقوقی خودداری کنند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه