مدیران این شرکت خودرویی ایرانی با مشتریان به سفر می‌روند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- سفر با مشتریان آن هم بعد از فروش خودرو اتفاقی نادر در جهان خودرو است اما برخی برند های خاص مانند پاگانی و کونیگ‌زگ این رویه را به صورت معمول با مشتریانشان در پیش می گرفتند و مالک برند یا مدیرعامل این شرکت ها با مشتریان خاص خودروهای خاص‌شان بعضا به سفرهای طولانی می رفتند تا القای تعهد برند به لمس بالاترین حد از مشتری مداری را به اوج برسانند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هوراسیو پاگانی؛ موسس و مالک برند پاگانی در سال 2012 با یکی از مشتریان عربستانی اش از مودنا تا دوبی را طی مسافت بیش از 5هزار کیلومتر طی کرد و کریستیان فون کونیگ‌زگ نیز در یکی از سفرهای همراه مشتریانش طی سفر 10 روزه با یکی از مشتریان چینی آن هم در جاده های چین همراه شد. شاید این رویه صرفا برای برند های با تولید محدود یا مشتریان خاص باشد و در برند های پرتیراژ مثال مشابهی نتوان پیدا کرد اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدیران یک شرکت خودروساز ایرانی نیز پس از فروش خودرو با مشتریانشان به تورهای آفرودی می روند و این شرکت "شتابران خودرو" است.

مشتری مداری و لمس تجربه مشتریان و شنیدن نظرات مشتریان و ارائه نکات آموزشی در مورد خودروها مرحله‌ای فراتر از فروش خودرو یا حتی خدمات پس از فروش یا آموزش های اولیه پیش از تحویل خودرو است که در جهان بیشتر برای برند های خاص سوپراسپرت یا لوکس ساز به کار می رود اما این شرکت خودرویی ایرانی یعنی شتابران خودرو با جدیت آن را دنبال می کند.

شتابران خودرو تاکنون خودروهای تانک300 و پیکاپ مکسوس استارH را در حوزه خودروهای آفرود به بازار عرضه کرده که هر دو خودرو نماینده برند های معتبر و با کیفیتی هستند. مدیران ارشد شتابران خودرو از بدو عرضه این خودروها تا کنون سه مرحله تور طبیعت گردی با مالکان و خریداران این خودروها برگزار کرده اند که شامل سفر کوهستانی به لرستان، سفر جنگلی به سلانسر گیلان و کویر مرنجاب می شود.

مهمترین هدف مدیران شتابران خودرو از این سفرها لمس توانمندی این محصولات در محیط های طبیعی مختلف و آموزش های تخصصی شرکت در فضایی تخصصی و با تیم مجرب است. برای مثال در آخرین تور تفریحی-آموزشی که علاوه بر مشتریان شتابران خودرو، جمعی از مدیران ارشد و پرسنل شرکت شتابران خودرو نیز حضور داشتند، بیش از 20 خودرو تانک 300 و مکسوس Star H، سفر خود را از تهران به سمت کویر مرنجاب آغاز کردند تا سفری خاطره انگیز را در کنار خانواده شتابران رقم بزنند. با توجه به شرایط متفاوت رانندگی در کویر، یکی از برنامه‌های در نظر گرفته برای این سفر، آموزش آفرود و مهارت‌های تخصصی رانندگی در کویر برای مشتریان گرامی بود که تجربه رمل نوردی و پیمایشی ایمن و لذت بخش را برای رانندگان فراهم کرد.

سفرهای طبیعت‌گردی باشگاه مشتریان شتابران خودرو با هدف ارتباط مستقیم مشتریان گرامی با مدیران مجموعه و همچنین لذت بردن از توانمندی و قابلیت‌های فنی خودروهای آفرودی شتابران خودرو در محیطی ایمن و صمیمی برگزار می‌شود و مشتریان گرامی می‌توانند در این سفرها با اصول رانندگی آفرود و همچنین تمهیدات برپایی کمپ در دل طبیعت با رویکرد حفاظت از محیط زیست، آشنا شوند.

سفر مالک پاگانی با مشتریان
هوراسیو پاگانی نه‌تنها بارها این کار را کرده، بلکه آن را به بخشی از فرهنگ برندش تبدیل کرده. او شخصاً با برخی از مشتریان (به‌خصوص خریداران اولین هویرا یا زوندا) سفرهای طولانی رفته است؛ مثلاً:
•در سال 2012–2013 با یکی از مشتریان عربستانی‌اش از مودنا (ایتالیا) تا دبی با هویرا رانندگی کرد (بیش از 5000 کیلومتر) تا هم خودرو را در شرایط واقعی تست کنند و هم نظرات مشتری را مستقیم بشنود.
•در سال 2017 با یک مشتری آمریکایی از کارخانه تا کالیفرنیا (از طریق کشتی و سپس رانندگی در آمریکا) همراه شد.
•چندین بار با مشتریان ژاپنی، چینی و اروپایی در تورهای چندروزه شرکت کرده و شب‌ها کنارشان می‌خوابیده و صبح تا شب با هم رانندگی می‌کردند.

پاگانی معتقد است «خودروهای من فرزندان من هستند و من باید ببینم چطور با صاحب جدیدشان زندگی می‌کنند». او هنوز هم  گاهی این کار را انجام می‌دهد، به‌خصوص با خریداران. این رفتار باعث شده مشتریان پاگانی حس مالکیت یک اثر هنری دست‌ساز را داشته باشند، نه فقط یک خودرو.


سفر بنیان‌گذار کونیگ‌زگ با مشتریان
کریستیان هم تقریباً مشابه پاگانی عمل می‌کند، ولی کمی کمتر اما کاملاً واقعی:
•در سال 2015 با یکی از اولین خریداران Agera RS از سوئد تا جنوب فرانسه (بیش از 2000 کیلومتر) همراه شد.
•در سال 2019 با یک مشتری چینی پس از تحویل Jesko در یک تور 10 روزه در جاده‌های چین شرکت کرد.
•معروف‌ترین مورد: سال 2021 با خریدار یک Gemera (اولین مشتری چهارنفره کونیگ‌زگ) از کارخانه در Ängelholm تا نوربرگ‌رینگ رفت و برگشت و تمام مسیر با مشتری رانندگی کرد و حتی در هتل با او هم‌اتاق شد تا بازخورد لحظه‌به‌لحظه بگیرد.

کریستیان می‌گوید: «من خودرو نمی‌فروشم، شریک زندگی مشتری می‌شوم». این رفتار در برندهای هایپرکار سوئدی بسیار معروف است.

سفر رئیس سابق هیئت مدیره گروه فولکس‌واگن با مشتریان
فردیناند پی‌یِش در دهه 2000 وقتی بوگاتی ویرون را احیا کرد، شخصاً با چند مشتری بسیار مهم (مثل شاهزاده‌های خاورمیانه و میلیاردرهای آمریکایی) سفرهای طولانی رفت.
•سال 2006 با یکی از مشتریان عرب از کارخانه مولشایم (فرانسه) تا موناکو و سپس تا ابوظبی با ویرون رفت (بخشی با هواپیما و تریلی، اما بخش‌های طولانی را خودش پشت فرمان بود و مشتری کنارش).
•او اعتقاد داشت فقط با رانندگی واقعی در کنار مشتری می‌تواند بفهمد چرا کسی 2 میلیون یورو برای یک خودرو می‌دهد.

پی‌یِش این کار را خیلی کم انجام داد (شاید 4–5 مورد) ولی همه مستند هستند و در کتاب زندگی‌نامه‌اش (Grand Complications) به آن اشاره کرده است.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)

نرخ طلا و سکه

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
اونس طلا 4077.25 0.59 (0.01%)
مثقال طلا 49180000 0 (0%)
طلا ۱۸ عیار 11353300 0 (0%)
طلا ۲۴ عیار 15137433 0 (0%)
اونس نقره 51.3625 0.01 (0.02%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
سکه امامی 117800000 0 (0%)
سکه بهار آزادی 112100000 0 (0%)
سکه نیم 61000000 0 (0%)
سکه ربع 34900000 0 (0%)
سکه گرمی 17000000 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ