استاندار: «ایرانجان» باید ویترین ظرفیتهای واقعی همدان باشد
اقتصاد ایران: ایسنا/همدان استاندار همدان رویداد «ایران جان» را فرصتی بینظیر برای روایت ظرفیتهای نهفته و پویای استان دانست و گفت: ایرانجان باید ویترین ظرفیتهای واقعی همدان باشد؛ رویدادی که نه فقط برای معرفی، بلکه برای جذب سرمایه، افزایش گردشگر و تقویت برند استان در سطح کشور و جهان طراحی شده است.
حمید ملانوریشمسی چهارشنبه ۲۸ آبان در نشست هماهنگی رویداد ملی ایرانجان، تأکید کرد: این برنامه فرهنگی نباید صرفاً به یک پروژه تصویری یا تبلیغاتی محدود شود، بلکه باید به بستری واقعی برای معرفی جامع ظرفیتهای اقتصادی، گردشگری، علمی و فرهنگی استان همدان در سطح ملی و بینالمللی تبدیل گردد.
وی با بیان اینکه همدان از معدود استانهایی است که ترکیبی از ظرفیتهای تاریخی، علمی، فرهنگی و صنعتی را در خود جای داده و اگر بهدرستی شناخته شود، میتواند یکی از قطبهای توسعه پایدار ایران باشد، افزود: سرمایهگذاری مؤثر در استان منوط به ایجاد شناختی واقعی از پتانسیلهای موجود است؛ شناختی که باید بتوان آن را بهگونهای جذاب در معرض دید مردم، گردشگران و سرمایهگذاران قرار داد.
استاندار همدان ادامه داد: در بازه پنجساله باید بتوانیم شاخصهای مشخصی برای رشد سرمایهگذاری داخلی و خارجی، میزان گردشگر و اشتغال ایجاد کنیم.
ملانوریشمسی با اشاره به اهمیت محتوای فاخر و تبلیغات هدفمند، تأکید کرد: پیش از پخش برنامهها باید کار تبلیغاتی گسترده انجام شود تا مردم در سراسر کشور منتظر تماشای معرفی استان باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد تشکیل کارگروه بازبینی تولیدات رسانهای استان را مطرح کرد تا تمام دستگاههای اجرایی، شهرداریها و بخش خصوصی تولیدات تصویری و محتوایی خود را برای ارزیابی و بازنگری ارائه دهند. او افزود: نباید هزینههای تکراری برای تولید محتوا انجام دهیم؛ باید از داشتههای ارزشمند استان با نگاه خلاقانه استفاده کنیم.
همدان باید با معرفی درست و تولید محتوای چندزبانه به جایگاه واقعی گردشگری و صنعت برسد
عباس صوفی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای رسانهای، فرهنگی و صنعتی استان، گفت: باید معرفی همدان را با برنامهسازی فاخر، محتوای چندزبانه و صرف هزینه هدفمند به سطح ملی و بینالمللی ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: وظیفه رسانه ملی در این رویداد بسیار مهم است و باید از فردا تولید محتوای رسمی و هدفمند در محورهای فاخر آغاز شود. برنامهها نباید سطحی یا احساسی باشند، بلکه لازم است جذاب و چندزبانه طراحی شوند تا از شبکههای داخل و خارج مرزها نیز دیده شوند.
وی با تأکید بر اهمیت پیوند گردشگری با صنعت، افزود: محور رویداد باید ترکیبی از گردشگری و ظرفیت صنعتی استان باشد. همدان با وجود ظرفیتهای گسترده در حوزه غرب کشور، صنایع مختلف و موقعیت ارتباطی با عراق و اقلیم کردستان، میتواند در معرفی توانمندیهای ملی نقش برجستهای ایفا کند.
صوفی با اشاره به لزوم استفاده از افراد کارآمد در تولید محتوا، گفت: از نیروهایی استفاده شود که حرفی برای گفتن دارند. فرصت یک هفتهای معرفی استان بسیار حیاتی است و باید با برنامهریزی دقیق از ظرفیت صدا و سیما بهطور کامل بهره ببریم.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه