۸۱ پروژه ارتقای کیفیت در «سایپا» بهزودی اجرایی میشود
اقتصاد ایران: شاهین کیفیترین خودرو داخلی است و همین رویکرد باید در سایر محصولات نیز اجرا شود
به گزارش اخبار خودرو، مهدی رادمنش، قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم یازدهمین همایش کیفیت گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه در سطح گروه ۸۱ پروژه کیفی تعریف شده است، تاکید کرد: «با توجه به نزدیکی به پایان سال، این پروژهها باید به نتیجه برسند و اثرات آن برای مشتریان قابل لمس باشد.»
وی با اشاره به تجربه موفق پروژههای کیفی در خودرو شاهین گفت: «این محصول امروز بهعنوان «کیفیترین خودرو داخلی» شناخته میشود و همین رویکرد باید در سایر محصولات نیز اجرا شود.»
رادمنش تمرکز بر خواست مشتری و رعایت اصول مشتریگرایی را از مهمترین الزامات استانداردهای ایزو دانست و افزود: «تعهد و دقت نظر مدیران ارشد و میانی در اجرای اصول کیفی نقش تعیینکننده دارد.»
وی با تاکید بر مشارکت کارکنان در فرآیند کیفیسازی محصولات اظهار کرد: «هیچیک از فرآیندهای کیفی بدون حضور و مشارکت تمام ارکان تولید محقق نمیشود. بنابراین استفاده از ایدههای نو و خلاقانه در این مسیر ضروری است.»
حرکت بهسوی فرآیندمحوری و هوش مصنوعی
قائممقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اصلاح فرآیندها را مهمترین پیشنیاز ایجاد کیفیت پایدار دانست و ادامه داد: «مدیریت سیستمی، ایجاد سیستمهای یکپارچه و انتقال متمرکز اطلاعات تاثیر قابلتوجهی بر ارتقای کیفیت خواهد داشت.»
وی از در حال اجرا بودن این روند در سایپا و تعمیم آن به دیگر شرکتهای گروه در آینده نزدیک خبر داد.
رادمنش انتقال صحیح و بهموقع اطلاعات به ذینفعان را عاملی مهم برای جلوگیری از برداشتهای نادرست عنوان کرد و افزود: «تمامی اقدامات کیفی باید مستند و مبتنی بر معیارهای دقیق و قابل اندازهگیری باشد.»
وی همچنین بر ضرورت حرکت به سمت بهرهگیری از هوش مصنوعی تاکید کرد و گفت: «کمیته هوش مصنوعی در گروه سایپا تشکیل شده و حوزه کیفیت میتواند بهرهمندی قابلتوجهی از آن داشته باشد.»
الزامات کیفی در حوزه خدمات پس از فروش تهیه شده است
در ادامه سیدمحمد تهامی، معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: «کیفیت از مرحله تکوین و توسعه آغاز میشود و خوشبختانه تمامی الزامات کیفی مورد نیاز تدوین و جاری شده است. همچنین الزامات کیفی در حوزه خدمات پس از فروش و تامینکنندگان نیز تهیه شده و در حال اجراست.»
وی با اشاره به سه محور اصلی کیفیت گفت: «در حوزه تامین قطعات و با وجود شرایط خاص، توانستیم قطعات جدید را از تامینکنندگان دریافت و شرایط کیفی آنها را برای رسیدن به استانداردهای لازم دنبال کنیم.»
تهامی درباره تکمیلکاری خودروها نیز توضیح داد: «با شناسایی ریسکهای کیفی موجود و ارائه راهکار، بخش زیادی از مشکلات رفع شده است.»
وی افزود: «در خرید قطعات خارجی نیز حضور فعال همکاران حوزه کیفیت نسبت به گذشته پررنگتر و اثربخشتر بوده است.»
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه