وظیفه یا لطف درحق مشتری!

اقتصاد ایران: عصر خودرو- در شرایطی که صنعت خودروسازی ایران طی دهه‌های گذشته با انتقادهای فراوان در زمینه کیفیت، ایمنی و خدمات پس از فروش مواجه بوده، تحولات اخیر در گروه صنعتی ایران خودرو پس از واگذاری مدیریت به بخش خصوصی بدنبال تغییر پارادایم اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، صنعت خودرو در مرحله‌ای قرار گرفته که نه تنها ارتقای کیفیت محصولات، بلکه رضایتمندی مشتریان و پاسخگویی شفاف لازمه بقای شرکت است و بس چرا؟


دلیل این مهم پر واضح است بخش خصوصی به دنبال رضایت مشتری است که مشتری پایدار داشته باشدو با درامد پایدار بتواند چرخه تولید و فروش را به سمت سود دهی ببرد و مانع از ورشکستگی شود در مقابل بخش دولتی اصولا پاسخگوی زیان ناشی از کیفیت محصول نیست  زیرا زیان توسط دولت جبران می شود.


ماجرای فراخوان 206 .207 چه بود؟


تعویض رایگان «قطعه محافظ سیستم گرمایشی» در محصولات خانواده 206 (پژو 206، 207 و رانا) یعنی همه ماشین های تولید شده از 24 سال پیش تاکنون.


این قطعات چه مشکلی داشتند؟
1.هر قطعه در صنعت خودروسازی دارای استاندارد زمانی و کیفی مشخصی است و با استفاده از قطعه ایرادات ان مشخص می شود و با بالارفتن عمر استفاده بخصوص بیش از 10 سال، بخشی از قطعات فرسوده می‌شود‌.


2.از اواخر دهه 1390 گزارش‌های پراکنده‌ای درباره نشت آب داغ از رادیات بخاری از سمت راننده در برخی خودروهای خانواده 206 در فضای مجازی و سامانه‌های رسیدگی به شکایات ثبت شده بود.


3.قطعه رادیات بخاری در خودروهای 206 و 207 سمت کنسول وسط خودرو نزدیک پای راننده خودرو جانمایی شده بوده و گاهی در اثر استفاده نادقیق (نریختن ضد یخ و رسوب‌گیری رادیات) یا مراجعه به شبکه تعمیرگاهی غیر اصولی، در گذر زمان با مشکل سوب یا گرفتگی مواجه میشده و بعد از نشتی آب داغ، قطعه محافظی که روی آن نصب بوده و البته طراحی و استاندارد تولید پژو را هم داشته، نمیتوانسته جلوی آب داغ را بگیرد و ممکن است حرارت ان پای راننده را بسوزاند.


چرا اکنون نسبت به تعویض این قطعه اقدام شد؟

اصولا در زمستان از بخاری خودرو استفاده می شود والان زمانی است که مدیریت جدید ایران‌خودرو به این نتیجه رسید که قبل از شروع زمستان واستفاده ازبخاری بایدمشکل این نوع ماشین ها با اعلام رسمی وشفافیت درموضوع نسبت به تعویض ان اقدام می گردید تا مشکل برای دارنندگان این خودرو ها ایجاد نشود.


فراخوان ایران خودرو چیست؟


1.  تعویض 100 درصدی رایگان قطعه مذکور در تمام خودروهای تولید شده خانواده 206، 207 و رانا از سال 1380 تا کنون در بیش از 600 نمایندگی مجاز.


2.  پوشش بیش از 2 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو (از 24 سال پیش تاکنون).


نکته قابل توجه :


  در بسیاری از کشورهای دنیا، فراخوان‌های ایمنی معمولاً محدود به خودروهای جدید تولید شده یا نهایتا یکسال اخیر است. اما مدیریت بخش خصوصی در  ایران خودرو  برای جلب رضایت مشتریان  تمام خودروهای 24 سال اخیر را   هدف قرار داد و این را وظیفه خود می داند نه لطف درحق مشتری

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ