تولیدات جشنواره بینالمللی مهدویت در تبلیغات شهری قم بهکار گرفته میشود
اقتصاد ایران: ایسنا/قم نشست مشترک علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم و عباس ذاکری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با حضور مدیران دو دستگاه برگزار شد و طی آن بر همکاریهای گسترده در زمینه تبلیغات شهری و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با جشنواره تأکید شد.
در ابتدای این نشست، علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به جایگاه جشنواره مهدویت در ترویج فرهنگی، هنری و رسانهای آموزههای مهدوی، گفت: در دوره گذشته بیش از هشت هزار اثر در قالبهای متنوع هنری، ادبی و رسانهای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشاندهنده ظرفیت عظیم نخبگان و علاقهمندان به فرهنگ مهدوی در کشور است.
وی در ادامه افزود: هدف اصلی جشنواره، جریانسازی فرهنگی و هنری در سطح ملی و بینالمللی است و امیدواریم در دوره پنجم با مشارکت گستردهتر نهادها و هنرمندان، این هدف با قدرت بیشتری محقق شود که این مهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاهها و نهادهای اجرایی استان با جشنواره بینالمللی مهدویت است.
دبیر جشنواره بینالمللی مهدویت همچنین بر ضرورت اطلاعرسانی گسترده جشنواره به شهروندان تأکید کرد و گفت: جشنواره بینالمللی مهدویت باید در سطح عمومی جامعه شناخته شود و این امر نیازمند همکاری جدی دستگاههای فرهنگی و رسانهای است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: شهرداری قم میتواند با ظرفیتهای تبلیغی خود، بهویژه در ایام نیمه شعبان، نقش مهمی در معرفی جشنواره و جلب مشارکت زائرین و شهروندان ایفا کند.
در ادامه، عباس ذاکری مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تقدیر از اقدامات فرهنگی جهاد دانشگاهی در برگزاری جشنواره مهدویت، گفت: این حرکت فرهنگی که امروز ابعاد ملی و بینالمللی نیز دارد، کاملاً با زیستبوم فرهنگی قم همخوان است و میتواند به تقویت هویت دینی و آیینی شهر کمک شایانی کند.
وی با اشاره به اهمیت تولیدات و آثار جشنواره، اظهار کرد: این آثار ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغات شهری و فرهنگسازی متناسب با کلان ارزشهای شیعی در شهر قم دارند و شهرداری نیز آماده است از آنها در برنامههای تبلیغی و فرهنگی خود بهرهبرداری کند.
ذاکری در ادامه تصریح کرد: شهرداری قم، همکاری در زمینه تبلیغات و اطلاعرسانی جشنواره بینالمللی مهدویت را در دستور کار خود قرار خواهد داد. همچنین این سازمان آمادگی دارد تا با شهرداریهای سراسر کشور برای معرفی و حمایت از این جشنواره هماهنگیهای لازم را به عمل آورد.
ذاکری همچنین به همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی ملی در زمان جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری فتوماراتن عکس مهدوی با هدف تدوین مجموعه عکس مسجد مقدس جمکران و مجموعه عکس جشنهای آیینی نیمه شعبان و نیز برگزاری محافل ادبی با حضور شاعران برجسته از جمله برنامههایی است که میتواند جایگاه جشنواره را در حوزه هنر و ادبیات آیینی تقویت کند.
وی در پایان به برگزاری کارگاههای تخصصی طراحی المانهای شهری با محوریت مهدویت برای هنرمندان سراسر کشور اشاره کرد و این اقدام را یک همکاری ویژه میان جشنواره بینالمللی مهدویت و شهرداری قم دانست که میتواند به خلق آثار ماندگار در فضای شهری منجر شود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه