«سایپا» آماده تولید خودروهای هیبریدی و برقی است
اقتصاد ایران: نوسازی ناوگان حملونقل عمومی با تکیه بر تولید داخلی سرعت میگیرد
به گزارش اخبار خودرو، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از شرکت زامیاد با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیتهای ملی در توسعه حملونقل عمومی گفت: «حمایت از تولید داخلی و بهکارگیری فناوریهای نوین در صنعت حملونقل شهری از اولویتهای اساسی مدیریت شهری است؛ از این رو باید موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان داخلی برطرف شود تا محصولات ایرانی بتوانند با قدرت در عرصههای بینالمللی رقابت کنند.»
وی با اشاره به نقش ناوگان اتوبوسرانی در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: «اضافه شدن اتوبوسهای جدید به ناوگان فعلی میتواند سهم موثری در کاهش ترافیک و آلودگی داشته باشد؛ بااین حال، جهتگیری اصلی مدیریت شهری توسعه ناوگان برقی و هیبریدی است که در آینده نزدیک نقش مهمی در بهبود کیفیت هوای تهران ایفا خواهند کرد.»
رئیس شورای شهر تهران ضمن قدردانی از مدیریت شرکت زامیاد در راهاندازی خط تولید اتوبوس شهری اروند خاطرنشان کرد: «با استمرار همکاری میان شهرداری و صنعت خودروسازی کشور، میتوان گامهای موثری در نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و کاهش آلودگی هوای پایتخت برداشت.»
هر خودرو هیبریدی مصرف سوخت را روزانه به نصف کاهش میدهد
در ادامه این مراسم علی شیخزاده، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اختلاف محدود قیمت میان خودروهای بنزینی و هیبریدی گفت: «صرفهجویی قابلتوجه در مصرف سوخت و کاهش هزینههای ارزی کشور بهمراتب از این اختلاف قیمت اهمیت بیشتری دارد و ضروری است دولت و خودروسازان برای تولید داخلی خودروهای هیبریدی اقدام عملی انجام دهند.»
وی افزود: «اختلاف قیمت میان خودروهای هیبریدی و بنزینی حدود یکهزار و ۷۰۰ دلار است؛ رقمی که با توجه به کاهش ۵۰ درصدی مصرف سوخت در مدت کوتاهی جبران خواهد شد. بهعبارت دیگر، هر خودرو هیبریدی میتواند روزانه مصرف سوخت را بهنصف کاهش دهد و از فشار مالی و ارزی سنگین بر کشور جلوگیری کند.»
شیخزاده ادامه داد: «در شرایط کنونی حدود ۸ میلیون دستگاه خودرو در کشور در حال تردد است و حرکت بخشی از این ناوگان بهسمت فناوری هیبریدی نهتنها موجب کاهش مصرف بنزین خواهد شد، بلکه هزینههای چندمیلیارددلاری واردات سوخت را نیز کاهش میدهد.
شرکتهای داخلی توانایی ورود به تولید خودروهای هیبریدی را دارند
وی تصریح کرد: شرکتهای داخلی توانایی ورود به تولید خودروهای هیبریدی را دارند. اختلاف حدود ۲۰۰ میلیونتومانی میان نمونه بنزینی و هیبریدی نباید مانع تصمیمگیری شود؛ زیرا با کاهش هزینه باتری در پنج سال آینده، احتمالا خودروهای هیبریدی از مدلهای بنزینی نیز ارزانتر خواهند شد.»
در ادامه نشست مهدی عباسی، رئیس کمیسیون تخصصی شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ضمن تقدیر از گروه خودروسازی سایپا گفت: «شرکت زامیاد با تولید خودروهای دارای کاربریهای متنوع نقش مهمی در توسعه شهری ایفا میکند.»
زامیاد شریک مطمئنی برای مدیریت شهری است
داریوش گلمحمدی، مدیرعامل شرکت زامیاد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه این شرکت میتواند شریک مطمئنی برای مدیریت شهری در نوسازی ناوگان عمومی باشد، با تشریح جزئیات بهرهبرداری از خط تولید اتوبوس «اروند» اظهار کرد: «این اتوبوس یکی از محصولات جدید زامیاد است که بر پایه پلتفرمی بهروز طراحی شده و قابلیت تولید در مدلهای ۱۲ و ۱۸ متری، دیزلی، برقی و هیبریدی را دارد. ظرفیت تولید سالانه این خط در یک شیفت کاری حدود دو دستگاه است و با افزایش سفارشها امکان دو برابر شدن تولید نیز وجود دارد.»
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه