تدوین برنامه کاربردی هوش مصنوعی برای پاسخ به نیازهای آموزشی نسل جدید در مدارس کرمان
اقتصاد ایران: ایسنا/کرمان معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان بر ضرورت توسعه مهارتهای دیجیتال، فراهمسازی زیرساختهای هوشمند و توانمندسازی معلمان و مدیران برای بهرهگیری از ابزارهای نوین یادگیری تأکید کرد و گفت: تدوین برنامههای کاربردی هوش مصنوعی برای ارتقاء فرآیند یاددهیـیادگیری و پاسخ به نیازهای آموزشی نسل جدید در مدارس استان در دستور کار قرار میگیرد.
ابوالحسن خسروشاهی ۲۶ آبان در در کمیته هوش مصنوعی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه نسل امروز در تعامل دائمی با ابزارهای هوش مصنوعی قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش باید مسیر یادگیری دانشآموزان را متناسب با تحولات جدید بازطراحی کند تا آموزشها کاربردیتر، جذابتر و مؤثرتر شود.
وی اظهار کرد: توسعه مهارتهای دیجیتال و آشنایی دانشآموزان با ابزارهای هوش مصنوعی، بخشی از ضرورتهای آینده آموزش است.
معاون آموزش و پرورش استان کرمان به استقبال گسترده دانشآموزان از طرحهای آموزشی هوش مصنوعی و دورههای مهارت دیجیتال اشاره کرد و گفت: رشد مشارکت دانشآموزان نشان میدهد ظرفیت قابل توجهی برای گسترش آموزشهای فناورانه در استان وجود دارد.
وی گفت: کارگاههای تخصصی برای مدیران مدارس در حال اجراست تا مدارس بتوانند با تحولات حوزه فناوری همگام شوند.
خسروشاهی به نیاز مدارس به فضاهای آموزشی ایمن و مقرونبهصرفه اشاره کرد و پیشنهاد توسعه آزمایشگاههای مجازی و کارگاههای شبیهسازی شده بر پایه هوش مصنوعی را مطرح کرد و گفت: چنین زیرساختهایی علاوه بر کاهش هزینههای سنگین خرید تجهیزات، امکان آموزش عملی و استاندارد را برای دانشآموزان فراهم می کند.
هوش مصنوعی؛ ابزاری کلیدی برای مدیریت بهینه منابع
به گزارش ایسنا، سعید احمدی معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به کاربردهای موفق هوش مصنوعی در توزیع بهینه نیروی انسانی، مدیریت نقل و انتقالات و برنامهریزی مالی، تأکید کرد: هدف اصلی، استفاده درست و اثرگذار از این فناوری برای ارتقاء کیفیت آموزشی است.
وی با اشاره به تجربه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما توانستهایم با استفاده از هوش مصنوعی، کل فرآیندهای خدماتی و اجرایی خود را الکترونیکی کرده و از کارهای دستی جلوگیری کنیم، این فناوری کمک میکند تا منابع انسانی و مالی به بهترین شکل مدیریت و بهرهبرداری شوند.
احمدی بر برگزاری کارگاههای تخصصی برای دبیران با همکاری بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و اداره کل فناوری استانداری کرمان تأکید کرد و افزود: هدف از این برنامهها، اثرگذاری واقعی هوش مصنوعی در آموزش و پرورش و توسعه مهارتهای تخصصی کارکنان است.
بنابراین گزارش، کمیته هوش مصنوعی آموزش و پرورش استان کرمان با هدف تقویت سواد دیجیتال، توسعه آموزشهای فناورانه و آمادهسازی دانشآموزان برای مهارتهای عصر جدید، با حضور معاونان آموزش متوسطه، پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع، رئیس اداره فناوری اطلاعات اموزش و پرورش استان کرمان و نمایندگانی از پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، اداره کل فناوری اطلاعات استانداری، رئیس انجمن هوش مصنوعی و ... برگزار شد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه