لزوم فرهنگسازی گسترده برای ترویج فرزندآوری
اقتصاد ایران: ایسنا/همدان عضو بنیاد تحکیم خانواده همدان بر لزوم فرهنگسازی گسترده در زمینه افزایش جمعیت و ترویج فرزندآوری تأکید کرد.
محدثه شکریپور در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: بحران جمعیت یکی از مهمترین تهدیداتی است که کشورمان در آینده با آن مواجه خواهد شد. طبق پیشبینیها، در سال ۱۴۳۰، هرم سنی جمعیت ایران به سمت پیری خواهد رفت و از هر سه نفر، دو نفر بالای ۶۰ سال خواهند بود. این مسأله میتواند تهدیدات جدی برای اقتصاد و امنیت اجتماعی کشور ایجاد کند.
این فعال حوزه خانواده همچنین بهطور خاص بر نقش رسانهها و فضای مجازی در تغییر نگرشها نسبت به خانوادههای پرجمعیت و فرزندآوری تأکید کرد و افزود: رسانهها، بهویژه فضای مجازی، میتوانند با تولید محتوای جذاب و آگاهساز، بهطور مؤثری در ترویج فرهنگ فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین نقش ایفا کنند. در حال حاضر رسانههای اجتماعی به ابزارهای قدرتمندی برای رسیدن به نسل جوان تبدیل شدهاند و میتوان از این ظرفیت برای تغییر نگرشها بهره برد.
شکریپور تصریح کرد: بنیاد تحکیم خانواده همدان در راستای این فرهنگسازی، بهدنبال حمایت از خانوادههای پرجمعیت است. از جمله اقدامات ما تأمین بستههای غذایی، لوازم بهداشتی و کمکهای مالی برای خانوادههایی است که بهدلیل مشکلات مالی قادر به تأمین نیازهای فرزندان خود نیستند.
سرپرست یک گروه جهادی در حوزه جمعیت همچنین به موضوع سقط جنین و تبعات آن برای مادران و خانوادهها اشاره کرد و گفت: سقط جنین نه تنها یک آسیب جسمی برای مادر است، بلکه تأثیرات روانی و اجتماعی بسیاری برای خانوادهها و جامعه بهدنبال دارد. ما باید با آموزش و آگاهیبخشی به زنان و خانوادهها کمک کنیم تا تصمیمات صحیحتری در این زمینه بگیرند.
شکریپور با تأکید بر اینکه فرهنگسازی در این حوزه باید بهطور گسترده و از طریق همه ابزارهای ممکن انجام شود، اظهارکرد: بنیاد تحکیم خانواده همدان از حمایتهای مردمی و گروههای داوطلبانه برای جلوگیری از سقط جنین و حمایت از خانوادههای پرجمعیت استقبال میکند و امیدواریم که با همکاری مردم، رسانهها و نهادهای دولتی، بتوانیم بحران جمعیت را بهطور مؤثر مدیریت کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه دولت و نهادهای مختلف باید از خانوادههای پرجمعیت حمایت کنند، تصریح کرد: این حمایتها میتواند در قالب تسهیلات مالی، کمک به تأمین نیازهای اولیه خانوادهها و حتی ارائه مشاورههای روانشناختی باشد. در نهایت، فرهنگسازی و تغییر نگرشها در سطح جامعه مهمترین عامل برای مقابله با بحران جمعیت است.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه