لزوم احیای زاگرس و حمایت از زنبورداران
اقتصاد ایران: ایسنا/لرستان رئیس فراکسیون محیط زیست و نایبرئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در نشست شورای برنامهریزی و توسعه لرستان بر ضرورت تدوین طرحی ملی برای حفاظت و احیای زاگرس، رفع بیکاری زنان و توجه جدیتر به ظرفیتهای گسترده لرستان از اکوتوریسم تا زنبورداری تأکید کرد.
سمیه رفیعی شنبه ۲۴ آبان در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه لرستان که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استانداری برگزار شد، گفت: پیشتر طرحی برای حفاظت و احیای زاگرس در سطح معاونت اول رئیسجمهور تعریف شد اما به نتیجه نرسید. لازم است این موضوع با محوریت نمایندگان استان و کمیسیون کشاورزی دوباره پیگیری شود تا دولت و مجلس طرحی مؤثر برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر به این منطقه ارائه دهند.
او با انتقاد از نرخ بالای بیکاری، بهویژه در میان زنان لرستان، اظهار کرد: زیبنده استانی با این سطح از پتانسیل اکولوژیک، تولیدی و نیروی انسانی نخبه نیست که زنان با بیکاری گسترده مواجه باشند. رفیعی پیشنهاد داد در همین جلسه مصوبهای برای حمایت از زنان در حوزه کشاورزی از طریق صندوق توسعه کشاورزی تصویب شود و با توجه به عملکرد مثبت صندوق زنان، از این طریق گام مهمی در اشتغالزایی و توانمندسازی آنان برداشته شود.
لرستان؛ قطب اکوتوریسم و زنبورداری
نایبرئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ظرفیتهای کمنظیر گردشگری طبیعی لرستان گفت: این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری و اکوتوریسم کشور را دارد و مجلس از پروژههای مرتبط حمایت خواهد کرد.
او لرستان را از پیشگامان زنبورداری در کشور عنوان کرد و افزود: کمیسیون کشاورزی موضوعات مختلف این حوزه از جمله بیمه زنبورداران را پیگیری میکند و آماده حمایت از هر طرحی برای تقویت این صنعت در استان است.
غفلت از ظرفیتها و ضعف در برندسازی
رفیعی با تأکید بر اینکه لرستان با وجود ظرفیتهای فراوان هنوز در کانون توجه تصمیمگیران کلان قرار نگرفته، گفت: با اینکه ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین میشود، این منطقه بهویژه لرستان از توجه کافی برخوردار نبوده است.
او با اشاره به پتانسیلهای گسترده لرستان در حوزه سنگ، معادن، کشاورزی، دام و حتی شیلات افزود: به دلیل نبود زنجیره کامل صنایع تبدیلی و کمبود سرمایهگذاری، محصول نهایی با برند لرستان کمتر در بازار دیده میشود. بهعنوان نمونه، انار رومشکان که از بهترین محصولات کشور است، با نام مناطق دیگر صادر میشود و این در شأن ظرفیتهای استان نیست.
رفیعی تأکید کرد: آنچه در لرستان بهوضوح دیده میشود ضعف جدی در برندسازی محصولات است و برای حل این مشکل باید فکری اساسی کرد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه