اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به چهارخطهکردن گردنه صلواتآباد
اقتصاد ایران: ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهوری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به چهارخطهکردن گردنه صلواتآباد اختصاص یافته و لازم است این پروژه با اتکا به مطالعات فنی دقیق و امکانسنجی اصولی، بهصورت بهینه پیش برود.
کیومرث حبیبی در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان به پروژه چهارخطهکردن محور صلواتآباد اشاره و اظهار کرد: لازم است این پروژه با اتکا به مطالعات فنی دقیق و امکانسنجی اصولی، بهصورت بهینه پیش برود.
بە گزارش ایسنا و بە نقل از روابط عمومی استانداری کردستان در روز شنبە ۲۴ آبان، وی با اشاره به ریزش اخیر دیواره گردنه صلواتآباد افزود: این حادثه ضرورت وجود مسیر جایگزین در شرایط بحران یا شرایط پدافندی را یادآور کرد و باید اقدامات کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای ایمنسازی و پایداری این محور دنبال شود.
حبیبی اضافه کرد: با توجه به موقعیت گردنه صلواتآباد، اجرای پروژه اتصال هلیزآباد از طریق تونل لازم و در محدوده تونلهای شماره ۳ تا ۴ کنار گذرها میتواند در کوتاهمدت نقش یک مسیر بایپس مؤثر را برای مدیریت شرایط بحرانی ایفا کند.
وی با تأکید بر ضرورت ارتقای ایمنی جادهای اظهار کرد: بهدلیل شرایط خاص توپوگرافی، کردستان یکی از پرریسکترین شبکههای راهی کشور را داراست و بر همین اساس طی سالهای اخیر بخش قابل توجهی از اعتبارات استان به حوزه ایمنی و بهبود زیرساختهای راه اختصاص یافته است.
حبیبی با اشاره به وضعیت تلفات جادهای افزود: مجموعهای از عوامل باعث شده آمار جانباختگان حوادث رانندگی در محدودههای برونشهری بنا بر اعلام پلیسراهور استان در هفتماهه نخست امسال حدود ۲ درصد افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان همچنین از رشد تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی و روستایی در همین بازه زمانی خبر داد و گفت: محدودسازی، آرامسازی و ایمنسازی محورهای روستایی متناسب با توپوگرافی مناطق میتواند نقش جدی در کاهش تصادفات داشته باشد و توجه به این حوزه یک ضرورت است.
حبیبی با بیان اینکه طی سالهای اخیر روند قابل قبولی در آسفالت راههای روستایی استان ایجاد شده است، افزود: میانگین آسفالت راههای روستاهای بالای ۲۰ خانوار در شهرستانهای قروه و دهگلان وضعیت مطلوبتری نسبت به میانگین استان دارد؛ اما در شهرستانهای بیجار، کامیاران و سنندج نسبت به اعتبارات تخصیصیافته، پیشرفت متناسب حاصل نشده است.
وی با اشاره به اینکه اگر سالانه حدود ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی آسفالت شود، عقبماندگی موجود تا میانگین کشوری قابل جبران خواهد بود، تأکید کرد: پروژههای روستایی باید در کمیتههای کارشناسی شهرستانی و استانی بررسی شوند و روستاهای بدون معارض یا دارای حداقل معارض در اولویت اجرا قرار گیرند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه