با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر میکند
اقتصاد ایران: ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه با شکسته شدن حرمت فرهنگیان، نگاه دنیا به فرهنگ تغییر میکند، گفت: حکمرانی خوب مبتنی بر گوش شنوا است، قوانین نباید بهانهای برای توقف کار باشد و حراست و ارزیابی باید همچون دو بال پرواز برای مدیران عمل کنند.
فریدون کلبادی نژاد شنبه ۲۴ آبان در نشست گردهمایی مسئولان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش استان در محمودآباد با بیان اینکه دوران بایدها و نبایدها به پایان رسیده است، اظهار کرد: اگر قرار است در ماموریت خود موفق باشیم باید نگاه خود را تغییر دهیم.
وی با اعلام اینکه اگر نگاه حفاظتی و بازرسی به هم نزدیک باشد سیستم آموزش و پرورش تعالی خواهد یافت، افزود: بازرسان باید در برابر مشکلات فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا صبور باشند.
کلبادی نژاد با اشاره به اینکه امروزه حکمرانی خوب در گرو گوش شنوا و خوب شنیدن است، تصریح کرد: قوانین به این منظور نیست که کار خود را متوقف کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه باید به مدیران مدارس نگاه حمایتی داشته باشیم، بیان کرد: اگر قرار است تعلیم و تربیت پیشرفت کند باید نگاه از بالا به پایین برطرف شود.

کلبادی نژاد حراست و ارزیابی را دو بال پرواز مدیران و رؤسا برشمرد و گفت: دانش، نگرش و رفتار ما باید تغییر کند تا بتوانیم عملکرد خود را در ارزیابی ارتقا دهیم.
شعبانعلی رستمی معاون هماهنگی و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران نیز با اعلام اینکه ارزیابی صورت میگیرد تا دستگاههای ما به سمت و سوی خوبی بروند، تصریح کرد: کارشناسان باید ایدههای نو را تزریق کنند و در ارزیابی عملکرد اهل مطالعه و جمع آوری ایدههای نو باشند تا بتوانند جایگاه گروه خود را افزایش داده و گامهای درستی بردارند.
وی با بیان اینکه هیچ ارزیابی بدون مشارکت واقعی و خلاقانه معلمان و کارشناسان موفق نخواهد بود، گفت: ارزیابی اگر میخواهد دردی را درمان کند، باید با درک متقابل، گفتوگو، شفافیت و همدلی باشد.

رستمی با اشاره به اینکه کار معلم فقط تدریس نیست بلکه معلم یک ناظر دقیق، یک تحلیلگر قوی و یک کنشگر فعال در فضای مدرسه است، افزود: ما از همه معلمان و کارشناسان دعوت میکنیم که در راستای بهبود نظام ارزیابی، پیشنهادهای خود را به ما بدهند.
معاون هماهنگی و رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات میتوانند در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی جامعه و مدرسه نقش برجستهای داشته باشند.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه