آغاز طرح جامع ساماندهی ترافیک شیراز
اقتصاد ایران: ایسنا/فارس معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز طرح جامع ساماندهی ترافیک مناطق یازدهگانه شهر در سه پهنه اصلی خبر داد و بر ضرورت استفاده از نیروهای متخصص بومی و همکاری دانشگاهها در مدیریت علمی ترافیک تأکید کرد.
محمد فرخزاده امروز یکشنبه ۱۸ آبان در نشست معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز هدف از اجرای طرح جامع ساماندهی ترافیک مناطق یازدهگانه شهر را بهبود جریان ترافیک، افزایش ایمنی معابر و کاهش گرههای ترافیکی عنوان کرد.
وی با تأکید بر اهمیت استفاده از نیروهای متخصص بومی و بهرهگیری از دانش مهندسی در مدیریت ترافیک، افزود: ترافیک مقولهای کاملاً تخصصی است و موفقیت در مدیریت آن نیازمند استفاده از نرمافزارهای پیشرفته، تحلیل داده و شبکهسازی علمی است.
به گفته فرخزاده، دفتر مطالعات حملونقل و ترافیک آماده دریافت نظرات و پیشنهادهای مردمی درباره مشکلات مناطق مختلف شهر است تا با مشارکت شهروندان و نیروهای متخصص، گامی مؤثر در ساماندهی و ارتقای ایمنی معابر برداشته شود.
معاون شهردار شیراز در ادامه به نقش نظام مهندسی و دانشگاهها در تربیت نیروهای کارآمد اشاره و تصریح کرد: نظام مهندسی نقش مؤثری در آموزش و صدور مجوز فعالیتهای رسمی دارد و هماکنون با کمبود متخصصان حوزه حملونقل و ترافیک مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: انتظار میرود دانشگاههای استان با حساسیت ویژه در آموزش رشتههای تخصصی ترافیک اهتمام ورزند تا دانشجویان مدارک تخصصی لازم را برای آیندهای روشنتر اخذ کنند.
فرخزاده از شهروندان خواست با ارسال گزارشهای خود به ویژه در زمینه مشکلات ترافیکی و نقاط حادثهخیز، دفتر مطالعات حملونقل را در اجرای این طرح همراهی کنند و گفت: مشارکت مردم و بهرهگیری از متخصصان بومی، کلید موفقیت در ارتقای کیفیت تردد و ایمنی معابر شهری است.
مدیرکل مطالعات حوزه معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز درباره این طرح گفت: در طرح مذکور سطح شهر به سه پهنه غربی و شمالی، مرکزی و شرقی تقسیم شده است تا اقدامات ترافیکی هدفمند و دقیقتر اجرا شود.
محسن حدیقهجوانی بیان کرد: پهنه غربی و شمالی شامل مناطق ۱۰، ۶ و ۴، پهنه مرکزی شامل مناطق ۱، ۲، ۳ و ۸ و پهنه شرقی شامل مناطق ۵، ۷، ۹ و ۱۱ است. در هر پهنه، بررسیهای میدانی و مطالعات فنی متناسب با ویژگیهای ترافیکی آن بخش در حال انجام است.
وی در پایان محورهای اجرایی طرح را شامل امکانسنجی احداث پلهای عابر پیاده، تغییر جهت یا مقطع معابر، بازگشایی یا انسداد مسیرهای شریانی، شناسایی نقاط حادثهخیز، اصلاح یا حذف ایستگاهها و خطوط حملونقل عمومی، فازبندی و زمانبندی تقاطعهای چراغدار و اجرای شبیهسازیهای ترافیکی عنوان کرد.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه